Ej kurad med sömtrassel

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
nina27

Ej kurad med sömtrassel

Inlägg av nina27 »

Hej,

Vi har stora problem med läggningarna för tillfället! Min son är inte kurad så jag vet inte vart den här frågan passar in under riktigt...men jag provar här.

De här perioderna kommer lite då o då med STORA arga frågor vid läggningen från sonens sida.

Oftast är det när rutinerna har vacklat lite, han är väldigt känslig för sådant. Men så här... :?:

Först är det som att jaga en liten katt för att få med sig honom in i sovrummet (vi brukar busflyga in för att locka till skrattet innan gonattet). Vi har provat det mesta för att han ska vilja följa med självmant, tex kan du visa mig vart sängen är, släcka lampan osv..men då gör han det och springer sedan iväg. Då brukar vi lyfta upp och flyga in i sängen o busa lite och det funkar oftast bra men inte alltid.

Väl i säng så BRUKAR han ligga och prata eller sjunga tills han somnar, Men andra dagar som nu så blir han antingen ledsen och arg på en gång eller efter en liten stund. Efter ett tag så jobbar han upp sig och blir jätte jätte arg där inne. Vi säger lungt sov gott och pysslar med annat och gör ljud i lägenheten utan resultat :oops: Tillslut är han så upprörd och arg, inte ledsen och kastar sig runt i sängen och har slängt ut både kudde och snuttefilt ur sängen! ! Idag höll vi på så här i 40 minuter, han blev lung och la sig ner för att sedan börja om ännu värre. HUR ska jag göra? Jag får honom inte lugn...
Mamma till goa lilla walter som ?r f?dd Juli 04
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Börja med att skriva på Kurbarnens hjälpforum för äldre barn. Uppenbarligen använder ni redan en del av verktygen... :lol: Så varför inte fullända :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"