Har också jätteproblem med dagslurarna! Jag vill att min son ska sova ute i vagnen dagtid så det är alltid det som gäller för dagslurarna. Vi är nu inne på 6:e dagen i kuren och både igår em och nu på fm så har jag avbrutit sovförsöket efter ca 25 min för att han har blivit såå ledsen!
Han skriker bara man lägger ner honom i vagnen så något har blivit helt fel!
Senaste dagarna försöker jag få honom att skratta lite innan och under tiden jag lägger ner honom. Pratar med honom (med en attityd av självklarhet) att nu ska han sova och det ska bli såå skönt. Lägger honom tillrätta, hänger för mörkt skynke och ramsar vänligt en gång. är sedan kvar på altanen och ramsar honom vid behov, men tänker aktivt på att inte göra det oftare än nödvändigt.
Antingen protesterar han redan från början och markerar att här vill han INTE vara och jag har jättesvårt att ramsa ner honom. Han blir jättevarm och kan självklart inte somna då.
Eller så börjar det ganska bra och jag får en känsla att det ska gå vägen, men sen protesterar han mer och mer, jag vet att han blir varm när han jagar upp sig så, så då stoppar jag in händerna (låter honom inte se mig) och lättar på kläderna, ramsar igen, han blir mer frustrerad och sen kommer jag inte tillrätta igen. (Detta skedde idag.) Försökte vagna idag och även om jag använt det med bra resultat på honom tidigare så blev han idag bara "vansinnig"!
Känner att jag är påväg in i någonting som bara blir sämre och sämre, men vet inte riktigt hur jag ska vända skutan rätt. Nu har två dagslurar på raken falerat, nästa måste bli rätt!
En sak vet jag att jag måste ändra: han måste ha mindre kläder på sig så att han kan skrika lite utan att bli överhettad. (Samtidigt; hur lite ska man ha på honom? Han har ju bara en fleeceoverall i dagsläget, ingen mössa och endast regnskyddet som skydd mot regn och vind... Känns konstigt att lägga ut honom utan ytterkläder, men jag måste nog testa...
Sen undrar jag: varifrån ska jag ramsa honom. Ska jag stå inne och bara ha glipa i dörren eller ska jag stå bredvid vagnen? Har stått bredvid vagnen hela tiden och det har funkat tills igår och idag.
Snälla hjälp mig!
Kram J