Får inte standardmodellen att fungera, vad gör ja

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sullan

Får inte standardmodellen att fungera, vad gör ja

Inlägg av Sullan »

Hej!
Har en liten kille på knappt tre veckor. De första 9 dagarna fungerade standardmodellen jättebra på dagarna men nu så vill han inte komma till ro även om han har ätit och varit vaken enl. sdr modellen. Han vaknar hela tiden och enda sättet att få honom att sova lite är att ge honom napp men vaknar så for den åker ut. Sedan sover han några längre lurar på eftermiddagarna. Kan det bero på tillväxtperiod?

Han äter tre ggr per natt och då tar det ca 45 minuter varje gång.

Någon som har tips?
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
Åsa R

Inlägg av Åsa R »

Runt 3 veckor går sömnen över till att mer och mer bli "vanlig" sömn, dvs inte så tung som i början. Då har båda mina småtussar behövt hjälp att komma till ro på ett annat sätt. Skulle råda dig att bestämma ett sätt för att hjälpa honom i ro så att han kan somna - vagning eller buffning (jag har vagnat mina båda). Och sedan hjälpa honom att somna om om han vaknar innan det är dags att starta nästa mål. Både vagnings och buffningstekniken finns jättebra beskriven här på hemsidan under "Verktygslådan".

Ang napp tycker jag att det stör sömnen mer än det hjälper. Kör utan om han inte har supersvårt att komma till ro. Anna skriver i Barnaboken om när hon anser att napp ska användas och det stämmer väl för oss. Storebror hade napp, men nu har vi skippart det till lillasyster som lättare kommer till ro av sig själv.
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Åsa R :wink: :D

:D Välkommen är du, Sullan :lol:

I Barnaboken kan du läsa om den så kallade egentliga födelsen vid just tre veckors ålder. Då händer det stora saker. Jag villv erkligen rekommendera att du läser in dig :idea: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"