Välling

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Fanny

Välling

Inlägg av Fanny »

Jag försöker få tag i någon gammal tråd gällande min fråga, men jag har inte hittat någon så jag frågar nu istället.

Hur länge brukar man servera lillknoddar välling egentligen?
Min son är 1 1/2 år, väger 13 pannor och äter frukost, lunch, mellis och middag på fasta tider.
Direkt på morgonen får han 240 ml välling, samma på kvällen.
Han gillar vällingen men är inte besatt av den, verkar mest vara något han trycker i sig, jag skulle nog rätt gnisselfritt kunna ta bort den.

Jag funderar på om det bara är onödigt att ge den, då han äter så bra i
övrigt.

Ja ja, mest en undran.

:?: :?: :D
Fanny m. Hampus född 041219 & bbb!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vi ger välling
Morgonen går den alltid i, på kvällen är det olika.
Vi kommer att hålla på tills hon inte vill ha mer.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Här ges också välling... storebror äter bara på morgonen och inte varje morgon nu längre... lite beroende av vilken annan frukost som serveras.
Lillebror äter välling både morgon och kväll med god aptit och han kommer liksom som storebror få fortsätta tills han inte vill ha mer.

Jag har hört att det där extra kvällsmålet som vällingen utgör behöver barnen upp till ca 3 år och sen har de ett litet glapp på några år då det eg inte riktigt behövs ur energisynpunkt... men sen upp emot förskoleåldern så behöver de sitt kvällsmål igen för att orka med att växa... min reaktion på det... varför sluta med en bra vana då??? Så vi kvälls"fikar" vidare :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
mia75

Inlägg av mia75 »

Yes, Rasmus 6 år dricker fortfarande sin välling varje kväll, numera har vi gått över till mugg istället för nappflaska bara. Trots vällingen och en i övrigt god aptit så är han tunn som en sticka, så jag är evigt tacksam för att vällingen fortfarande går ner! :shock: :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Fanny

Inlägg av Fanny »

Tack Lo, Liw och Mia75 :D

Vi kör på. Det verkar vettigt att helt enkelt ge tills de inte vill ha längre. Men jag ska nog börja göra egen välling enligt något av recepten i tidigare trådar, dels för att man kan få till det ekologiskt och dels för att Semper verkar innehålla så mycket socker.

:!:
Fanny m. Hampus född 041219 & bbb!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"