Sidoläge! Hur gör man med buffning/vagning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mindy

Sidoläge! Hur gör man med buffning/vagning?

Inlägg av Mindy »

:D
Jag har sökt med sökfunktionen men får inte fram något vettigt. Är i färd med att per telefon hjälpa en väninnas väninna med sin lilla spädis (6 v). De vågar sig inte på magläget och nu är goda råd dyra för ungen måste sova :!:
Lilleman har vräkt i sig mat de senaste dagarna sen han började få tillägg så nu är det bara sömn som behövs för att vända från kris och kaos till lugn. :wink:

Vi väntar själv tillökning i dagarna och kan inte låna ut larmet. Hon har ännu inte helt landat i AW-filosofin (men är på god väg :P ) men JAG känner att jag inte riktigt vet hur vagningen och buffningen funkar med sidoläge. :? Han sover alltså på sidan.

Kan någon hjälpa mig, please :?: :shock:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Du är en fin vän!! :heart: :D Jag har läst det andra du berättat!

Vagning i sidläge, borde funka om man liksom stoppar om lite hårdare. Lägg ihoprullade badlakan, eller kuddar längst sidorna, så han inte tippar över.

Buffning i sidläge funkar SÄKERT det med. Lite knepig vinkel för en själv, men det borde absolut gå! Buffa snett underifrån i rumpan, och kör trycket på sidan av ryggen istället för rakt på ryggen.

När Clara var bebbe fegade jag med magläget (med Ida vågade jag :wink: ) körde shn-kuren med Clara på rygg i vagnen, det fungerade det med! Fast självklart är magläget att föredra!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Be henne kolla "Marie och Samuel - en mailkorrespondens" där lille Samuel varken kunde vagnas eller läggas på mage :idea: Finns både här (SHN- så här kan det gå till) och i Barnaboken 2004 (Bekymmer? Sömn).
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mindy

Inlägg av Mindy »

:idea: Aha, tack snälla ni! :heart:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"