Kurat 4 nätter - behöver lite tips med natt och mo

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
hannea

Kurat 4 nätter - behöver lite tips med natt och mo

Inlägg av hannea »

Dottern vaknar ca 4-5ggr per natt och var i sitt esse vid kl: 6 i morse och somnade inte om förrän kl:7 fick då sov till 7,45. Nu till min undran. Det är min sambo som tagit alla nätter men jag tog läggningen igår. Den gick super - 5min (1:a natten 45min, 2:a natten 20min, 3:e natten 6min), men sen vakande hon efter en 45min och var då svårflörtad. Det var jag som sövde om henne och det blev en hel del ramsor samt ett par solfjädrar samt några snabba buffar. Man måste ju testa sin mamma när hon tar över. Vaknade igen vid 23 - sambo ramsade ett par gånger samt 2st solfjädrar. Hon var vaken mellan 5-10min. Vakande sedan vid 00.30 samt 03.00, sambon gick då in direkt och lade tillrätta och sedan ut med ramsan - sedan var det tyst. Har nu läst att man bara ska ramsa nån gång på morgonen framförallt och sedan göra en massa ljud och avvakta. Hon låter mest arg faktiskt men hon blir väldigt förbannad helt enkelt. Ska man även strunta i att gå in på natten och bara ramsa då med eller ska vi fortsätta med tillrättaläggandet +ramsa?
Mamma till Eddie f?dd 4/6-2004 samt Ellen f?dd 25/12-2005
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej på er,

härligt att kurningen går så bra :!: :)

När lilla barnet vaknar mitt i natten är det ju inte säkert att hon är helt vaken. Lyssna av en liten stund, ofta så somnar de om av sig själva. I annat fall ramsa en omgång och avvakta. Att gå in och lägga tillrätta eller göra solfjädern är verktyg som ni ska använda vid mer krisartade tillfällen. Låt den lilla hantera situationen och hjälp till när det behövs men ta inte över. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"