Vi har en liten klump kurad för 1,5 månad sedan som sover som en liten gris de allra flesta nätter. I början höll vi schemat på dagtid på sekunden, men nu jobbar jag och mannen är lite mer slapp. Jag jobbar oregelbundet, och resten av familjen har semester från jobb och dagis. Därför flyter dagsschemat runt LITE. Inte jättemycket. Han får mat på utsatta tider, men lurarna kan diffa lite mer än marginalkvarten. Han sover bara 30 minuter oftast på sin långa lur som ska vara 1½ timme. Vi har dragit ner morgonluren från 45 till 20 minuter, men ändå vaknar han för tidigt på långa luren.
Sen sover han klockan 19, och nu har vi fått väcka honom varje morgon vid kvart över sju och han är ganska så sömnig, men överlycklig att någon kommer in och drar upp rullgardinerna och deklarerar morgon. Ska han få sova längre på morgonen? Skönt för oss, men kanske ohållbart. Kan det vara så att små barn har olika sömnbehov eller ska han ha 14h?
Han blir ofta arg när han ska sova på dagen, men nästan aldrig på kvällen! Ska vi ta bort morgonluren helt?
Tacksam för svar!
Sova 13h natt?
Sova 13h natt?
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
Hej
Jag tycker att du ska läxa upp din gubbe att han håller tiderna!
Det underlättar otroligt för lille killen och store mannen.
Annars GÅR det att han sover 13 timmar natt, men jag vet inte om jag kan rekomendera det.
/LO
Jag tycker att du ska läxa upp din gubbe att han håller tiderna!
Det underlättar otroligt för lille killen och store mannen.
Annars GÅR det att han sover 13 timmar natt, men jag vet inte om jag kan rekomendera det.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum