Vi känner att vi på nåt sätt måste bryta mönstret som tyvärr blivit efter alla öroninflammationer och ledsamheter. Saknar verkligen vår lilla glada tjej som lades skrattandes
öronbarn
-
fjällström
- Kontakt:
öronbarn
Kurade vår dotter (vid 6 mån ålder). Allt gick jättebra och hon njöt av sin sömn och till och med av att bli lagd i sängen. Så en kväll skrek hon i två timmar, varpå hon somnade snyftande av utmattning. Nästa dag visade det sig att hon hade öroninflammation...
Sen den kvällen har vi aldrig lyckats få henne att somna utan att gråta. Hon är nu 11 månader gammal och har haft ytterligare fyra öroninflammationer
Vi har fått tid för operation nu i sommar. Vi har kurat om två gånger (efter några hemska kvällar där det nästa dag visat sig vara öronen som spökat) men har aldrig mer fått tillbaka vår två-minuters-nattning. Vi har attityden och allt det där, men det känns som att lillan kopplat ihop sängen med ont i öronen
Nu ska vi åka till akuten igen (öronen) och funderar på att helt sluta med ramsan och istället ta nya friska tag efter operatonen i sommar. Att helt enkelt frågå allt och sen kura om utan öronvärk
Synpunkter och åsikter tas gärna emot
Vi känner att vi på nåt sätt måste bryta mönstret som tyvärr blivit efter alla öroninflammationer och ledsamheter. Saknar verkligen vår lilla glada tjej som lades skrattandes
Nu är det alltid ledsna miner och dagslurarna är katastrofala 
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Fjällfolket
Hej!
Jag såg att du inte fått svar...
Hur går det nu...?
Min spontana tanke är att lillhjärtat behöver sin läkande, betryggande sömn än mer nu. Varför ändra de invanda och trygga rutiner ni byggt upp? Det är i tuffa tider man kan luta sig mot dem och verktygen. Till lättnad både för lilla barnet och oss föräldrar!
Visst gör det ont i själen när de är sjuka
, men det är ju då de behöver våra betryggande svar och vår ledning som mest..
Läs gärna vår tråd om havererad nattsömn efter sjukdom:
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/view ... ght=#36730
Hör av dig och berätta hur det går..
Stor Styrkekram!
/Fjällmor
Jag såg att du inte fått svar...
Hur går det nu...?
Min spontana tanke är att lillhjärtat behöver sin läkande, betryggande sömn än mer nu. Varför ändra de invanda och trygga rutiner ni byggt upp? Det är i tuffa tider man kan luta sig mot dem och verktygen. Till lättnad både för lilla barnet och oss föräldrar!
Visst gör det ont i själen när de är sjuka
Läs gärna vår tråd om havererad nattsömn efter sjukdom:
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/view ... ght=#36730
Hör av dig och berätta hur det går..
Stor Styrkekram!
/Fjällmor
-
fjällström
- Kontakt:
Jo, vi har fortsatt som vanligt dvs. enligt SHN. Men när hon har som värst i öronen så tar vi upp henne eftersom det enda som då hjälper är att hon får sova "sittande". Då hjälper inga ipren-suppar, nezeril och ramsor eller andra verktyg, utan då är det bara upprätt sovställning som hjälper.
Hon verkar ändå förstå att är allt som vanligt så sover man i sin egen säng. Hon somnar oftast inom fem minuter på kvällen och då alltid av ramsan.
Vi får nog modifiera efter egna behov eftersom vi inte i alla lägen kan vertyga
Operationen blir först till hösten, så vi vill inte förstöra sömnen helt innan dess genom att aluta med kuren.
Hon verkar ändå förstå att är allt som vanligt så sover man i sin egen säng. Hon somnar oftast inom fem minuter på kvällen och då alltid av ramsan.
Vi får nog modifiera efter egna behov eftersom vi inte i alla lägen kan vertyga
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Fjällfolket
Hej igen!
Skönt att höra ifrån Er
Jag har också haft sjuklingar som måst "sitta" och sova. Men tro det eller ej, verktygen funkar även i famnen..
Jag har setat i soffan/badrummet med rossliga barn i famnen (vid ett tillfälle 2 samtidigt) och ramsat...med verktygen och attityden förmedlar man då att allt är som vanligt, även om vi måste sitta och sova just ikväll "så är nattnatt ändå nattnatt, mitt lilla hjärta"
Jag tycker ni gör det bra som anpassar er till situationen.
Och hela tiden med lillskrutts bästa sömn för ögonen!
Det är det som, i mitt tycke, är att införliva kuren/filosofin i sitt eget liv. Och därmed göra den till sin
Kram till hela familjen!
/Fjällmor
Skönt att höra ifrån Er
Jag har också haft sjuklingar som måst "sitta" och sova. Men tro det eller ej, verktygen funkar även i famnen..
Jag har setat i soffan/badrummet med rossliga barn i famnen (vid ett tillfälle 2 samtidigt) och ramsat...med verktygen och attityden förmedlar man då att allt är som vanligt, även om vi måste sitta och sova just ikväll "så är nattnatt ändå nattnatt, mitt lilla hjärta"
Jag tycker ni gör det bra som anpassar er till situationen.
Och hela tiden med lillskrutts bästa sömn för ögonen!
Det är det som, i mitt tycke, är att införliva kuren/filosofin i sitt eget liv. Och därmed göra den till sin
Kram till hela familjen!
/Fjällmor