Ramsa direkt eller avvakta vid knök missinassen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Ramsa direkt eller avvakta vid knök missinassen?

Inlägg av Lillamolntuss »

Vi började kuren för 13 dagar sedan och många nätter funkar fint medans andra funkar... mindre bra.

Ska vi fortfarande ramsa direkt när hon börjar knöka, eller ska vi avvakta och se om hon reder ut det själv?
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
br

Inlägg av br »

Hej
Jag skulle nog avvakt lite, kanske hon inte ens är riktigt vaken när hon låter? Vår son ger ibland fråpn sig tjut, som vi bara låter passera och det verkas som om han somnar om. Jag tycker ni kan testa och avvakta och ramsa om hon går igång ordentligt istället!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
mammamy

Inlägg av mammamy »

13 dar, jag håller absolut med, mer förtroende för barnet! Backa backa backa, avvakta avvakta avvakta. Det måste vara tillåtet att vakna på natten, det gör vi alla ofta. Däremot inte okej att bli ledsen.....det har sagts förut. Lite gnöl, stånk, mutter, slafsande, pruttande och prat lämnar man lämpligen helt oåtgärdat, dvs det har aldrig hänt!
När ovanstående småstök blir REGEL vid samma tid varje natt i MÅNGA nätter, kan man kanske börja fundera på någon form av kortvarigt punktsättande ingripande, men där är ni inte ännu på långa vägar:D
Grattis till bra nätter och framsteg i processen! :D Bra jobbat!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"