Resesäng på dagen ??????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Iritea

Resesäng på dagen ??????

Inlägg av Iritea »

Hej alla :D !

Har en son som vi kurade i påskas och allt har funkat bra. MEN vi gjorde aldrig något åt hans dagsömn för den har funkat så bra men inte nu. Vi har nämligen sövt honom med vagning :roll: och han har i princip alltid somnat fort. Och det har ju varit frid och fröjd tills sonen nu börjar vakna under sovpassen ( 2 stycken á 1,5 timme) inte kul att stå där och dra vagn samtidigt som storasyster högljutt påkallar uppmärksamhet :twisted: Så till min fråga jag är LIVRÄDD för att äventyra den fantastiska nattsömnen och vill därför inte lägga honom i spjälisen på dagen funderar därför på resesäng i annat rum på dagen??!! Vad tror ni kloka :?: och hur går jag tillväga så att sonen inte får dåndimpen han har ju ALLTID somnat i vagnen. Tacksam för svar snarast :)

Kramar Jennie
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:) Nu utgår du från att nattsömnen kommer påverkas negativt av dagssömnstrubblet om lilla barnet sover i spjälsängen även på dagen.

:idea: Tänk om det är tvärtom :!: :?: Den goda nattsömnen "spiller över" på dagslurarna om de tas i spjälsängen :wink:

Jag skulle inte kludda med resesängen också utan stoppa ner det lilla barnet i spjälsängen även under dagslurarna.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj! :D

Måste bara hoppa in och hålla med SusanD :wink:

Bestäm :arrow: Genomför

:thumbsup:

/Fjällmor
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

SusanD har helt rätt :D :!: Men jag vill ändå berätta att vi numera har skilda "dagsängar" som vi kallar det. Tidigare då vi bodde i en liten lägenhet sov killarna dag- och nattsömn i samma säng. Sedan vi flytade till hus (i två plan) har vi skilda dagsängar. Pojkarna sover dagsömnen på nedre våningen mitt i alla pågående projekt. Till natten lägger de sig på övre våningen i sitt rum i RENA sängar. Dagsängarna är mer bökiga och sandiga :D .

Lillen har sovit sin dagsömn ute i vagnen till i fredags. Då bytte vi till inomhussömn för honom oxå. Första dagen var det ju en del frågor, men sen har det gått bra :D . Var sparsam med ramsa och idkade ingen trafik första dagen trots gnölet.
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Och jag vill bara tillägga att du visst kan lägga honom i såväl spjälsäng som resesäng respektive fortsätta med vagnen (om du övar upp tekniken lite bättre - se Verktygslådan :!: ) - om du bara:

:arrow: är konsekvent - den och den luren alltid här, och den och den luren alltid där;

:arrow: tar med dig Attityden av Självklarhet vart du går :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Iritea

TACKAR OCH BOCKAR

Inlägg av Iritea »

Hej alla och jättetack för råd och tips! :D

Velade fram och tillbaka men la tillsist sonen i spjälisen och nog sov han gott alltid. :D Visst frågade han några minuter men sen sov han så gott så gott. Så dagsömnen funkade alldeles utmärkt.

Kramar från oss till er alla :D :D :D
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Så skönt :D

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:thumbsup:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"