Råd ifråga om kurstart inför semesterresor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bittan

Råd ifråga om kurstart inför semesterresor

Inlägg av Bittan »

Hej alla kloka,
jag vill köra SHN kuren på min drygt fem månaders kille så snart som möjligt och undrar lite inför stundande semester. Tyvärr är det inte möjligt att börja kura förrän i midsommar helgen och då är det två veckor tills vi planerar att göra en mindre semsterresa på en knapp vecka. Sedan blir vi hemma igen nån vecka för att därefter ut och fara igen en längre resa och vara borta en vecka. Är det dumt att öht köra kuren innan vi tänker åka ut och resa eller ska vi ställa in semstern helt (vill vi ju egentligen inte göra :( )? Ska tillägga att Oliver äter en gång per natt (varierar mellan 02-05) och då en flaska ersättning. Vid läggningen har vi infört verktygen och ramsan och en tydlig nattningsrutin och det funkar för det mesta bra även om han frågar en del kvällar.
Om vi inte kurar innan semsetern är han sju månader efter semstern då vi kan köra igång och då kanske det blir ännu jobbigare att få bort den där flaskan på natten? Hjälp mig med råd ni kloka människor :!:
Anna m. Oliver 060103
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag vet att om ni är övertygade om att det ska funka innan semestern, så kommer det att göra det. :D Det viktiga sedan är ju att hålla de uppgjorda tiderna slaviskt även under semestern. Men stor rymlig vagn löser det mesta.

Vill ni "bara" kura bort nattätandet eller är det mer som krånglar? För funkar det i övrigt, så tror jag definitivt inte att det är något problem.

Det viktiga är att vara VÄL/mycket/grundligt/utomordentligt påläst om vad man ska göra när och varför.

Passa på att ställ alla frågor du kan komma på innan ni drar igång.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Bittan

Inlägg av Bittan »

Ok, då kör vi i midsommar helgen. Det är "bara" ett nattmål som ska bort, i övrigt funkar det bra, han håller precis på att lära sig somna på kvällen och det går jättebra. Han frågar en del men får svar som han accpeterar och somnar sedan. Han verkar dra på nattmålet mer och mer så det blir tidigare mornar numer hellre än mitt i natten, så visst tusan ska han klara ett par timmar till med sömn innan det är matdags :lol: ! Övriga natten sover han utan att säga ett pip från det att han har somnat så visst borde han greja detta! (och naturligtvis även jag :D )
Jag ska läsa på ännu mer och vara väl förberedd, kanske återkommer jag med frågor innan, tack för hjälpen!!

Anna m. Oliver 060103
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"