Ja, nu hamnade jag här oxå...ett väldigt skrivande på mig idag.
på något sätt tycker jag, att allt vi bör veta och egentligen ska veta om barn måste juh finnas inom oss?
Det borde egentligen vilken människa som helst fatta, att barnen behöver mer sömn än vi.
Tror dom att rekomendationen på timmar i en viss ålder bara är till för skojs skull, eller för att se om vi föräldrar "går på den enkla"?
Lite diff på de samanlagda timmarna fattar man juh, men så många timmars skillnad?
En kompis sa till mig häromdagen att "alla barn behöver juh olika timmars sömn, det som är bra för en funkar inte för andra".
Jag sa att en 8 månaders behöver enligt rekomendation runt ca 14.5 timmar...hon fnös?!
Hennes barn hade minsann inte behövt så många timmar i den åldern.
Jag kan berätta att hennes äldsta lilla pyre fick hon tvångshålla hur länge som helst innan hon kunde sova...vi vet juh alla vad det beror på.
Nä, har familjen något slags problem tar man tag i det och ger sig inte förrän det är fixat, vad det än gäller.
Jag slutade iallafall prata med henne om det.
I vanliga fall håller jag inte tyst, men hon fattade nog att hon var ute på djupt vatten...enligt hennes min iallafall.
Har starkt funderat på att sätta upp lapp på bvc om att gå till denna sida å glo, så kanske några fler barn får sova, eller iallafall så ett frö om att det är viktigt med sömnen!
Kjaam från mig sålänge