Spisskydd till inbyggd spishäll

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Gäst

Spisskydd till inbyggd spishäll

Inlägg av Gäst »

Hej!
Finns någon här som har erfarenhet av barnskydd till en inbyggd spishäll? (Eller vad det heter, jag menar en glashäll som liksom är infälld i bänken.) Storasyster har alltid varit av den försiktiga sorten, men nu börjar lillasyster stå och nå allt möjligt, och hon är TOTALT olik sin storasyster, om man säger så. Jag vill ju inte att hon i något obevakat ögonblick ska kunna sätta på spisen eller lägga handen på en varm platta. Och de här spisarna har ju liksom inget att fästa skydd i. Nån som vet?
Senast redigerad av Gäst den sön 18 jun 2006, 14:31, redigerad totalt 1 gånger.
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Hör med tillverkaren/återförsäljaren de måste ju veta...
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för tipset... :lol:
Bara det, att i den enda affären på vår lilla ort som säljer spisar o dyl hade man ingen aning... De trodde inte det fanns skydd för "knapparna". Fast det har jag ju sett att det finns. Men jag har aldrig sett det på en inbyggd häll. Har någon annan det?
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Vi har också inbyggd hälloch har inte heller hittat något skydd, men vi har barnspärr på touch-knapparna så att inte någon av barnen ska få igångspisen utan att vi är med.
vore också intresserad om det finns barnskydd för inbyggd häll
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kom på att jag skulle kolla leksaksaffären, som även säljer barnsäkerhetsprylar: Och se, där fanns ett spisskydd från Akta Graco, som även skulle passa inbyggda spisar. Det ska fästas med självhäftande remsor, en på var sida. Jag är skeptisk till om det verkligen funkar, särskilt på en bänk som vår som är av väldigt "ojämnt" trä (ek är det väl). På en "vanlig" spis fäster man även med skruvar på sidorna, tror jag. Fast - på vår spis passade det inte ändå, eftersom våra vred sitter för lågt för att täckas av den delen som ska sitta framför vreden. Och det var ju det som var det viktigaste för oss, just nu i alla fall. Men kanske är detta skydd något för er, Katarina-Mamma? Får väl fortsätta leta när vi kommer oss nån annanstans...
Senast redigerad av Gäst den sön 18 jun 2006, 14:32, redigerad totalt 1 gånger.
cillamamman

Inlägg av cillamamman »

Vårt spisskydd är skruvat i underkanten av bänkskivan. Det följde med vår huskvarna spis. IKEA har också bra spisskydd, vet dock inte hur de sitter fast, men de ska funka på hällar.
Cillamamman
Fyra barn f?dda -91, -95 ,-02 och -05.:heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha, vad bra! IKEA har det mesta, tydligen! Ska surfa dit och kolla! Tack!
Hej från Karin
nina27

Inlägg av nina27 »

Hej!

Vi har oxå en sån inbyggd spishäll och vi köpte spisskydd från ikea och det har funkat toppen!! :D :D

Hoppas det funkar för eran spis oxå, det borde det ju göra!

nina
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad bra! På hemsidan hittade jag det inte, fast jag sökte på "spisskydd" och "barnsäkerhet" och "barnskydd" och alla möjliga kombinationer... men de kanske inte har allt på hemsidan. Däremot kunde man ställa frågor via e-post, så det gjorde jag, får vi se om det blir napp! Vad i all världen gjorde man innan det fanns internet?
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"