Sova i vagnen igen (10mån)?
Sova i vagnen igen (10mån)?
Dottern sov alltid minst en lur, oftast två i vagnen när hon var yngre. I samband med att vi flyttade när hon var 8 månader så hade vi ett bakslag när det gällde sovande. Samtidigt så var det väldigt kallt ute + att hon lärt sig resa sig, så då fick hon sova sina numera 2 lurar i spjälsängen. Det funkar oftast bra, men jag skulle ju egentligen vilja att hon sov en av dem ute när vädret så tillåter. Men går det att införa det nu? Hon är nu snart 10 månader och kan resa sig och sätta sig själv upp. Jag är så rädd att hon trillar ur vagnen (vilket hon gjorde för snart 3 månader sedan, dock från sittande), efter det så fick hon ha sele över rumpan när hon skulle sova ute. Några tips på hur jag ska göra? Jag försökte ha henne i vagnen häromdagen då vi var ute och shoppade/fikade, men hon var på ett strålande humör och försökte sätta sig upp hela tiden, så jag skippade hela idén (försökte till och med vagna henne
) och så fick hon sova i bilen på väg hem sedan... Någon som infört vagnsovande vid denna åldern? Hur gick det?
Sommarbebis -08
Hur går det???
Vi behöver också råd. Karl sover inte heller i vagnen. Han är en alldeles för stor kille för sittdelen.
Måste erkänna att vi inte gjort ngt åt det heller. Det är så himla bekvämt att lägga i spjälisen och sedan vila mig(ryggproblem).
Någon som har fler förslag??
Åsa
Vi behöver också råd. Karl sover inte heller i vagnen. Han är en alldeles för stor kille för sittdelen.
Måste erkänna att vi inte gjort ngt åt det heller. Det är så himla bekvämt att lägga i spjälisen och sedan vila mig(ryggproblem).
Någon som har fler förslag??
Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Hej
Har alltid haft alla lurarna i vagnen. Var ett evigt passande då hon låg på mage utan sele. Stod ju upp snabbt som gubben i lådan.
Vid 11 månader vände jag på steken och selade henne på rygg. Så sover hon fortfarande, jättebra med overall och allt.
Susanne

Har alltid haft alla lurarna i vagnen. Var ett evigt passande då hon låg på mage utan sele. Stod ju upp snabbt som gubben i lådan.
Vid 11 månader vände jag på steken och selade henne på rygg. Så sover hon fortfarande, jättebra med overall och allt.
Susanne
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
Fru Majsan
Vi har börjat med vagnsovande på mage sedan vi började kuren i början av året och det har gått alldeles utmärkt att lägga Axel på mage i sittvagnen trots att han är det rörligaste barn jag någonsin sett! Men på något vis har vi lyckats få honom att ligga still när vi lägger honom på mage i vagnen. Han kan visserligen försöka att ställa sig på alla fyra, men drar man lite i vagnen brukar han lägga sig ner igen och sen ligger han så tills han somnat! Någon sele har inte behövts i det läget (däremot när han sitter!). Kanske är det så att åkpåsen funkar som någon slags "spärr" för honom att resa sig upp också.
Mamma till Axel, född i april 2004.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.
Startade SHN-kuren den 3 januari 2005.