Denna tyckte jag verkade supersmart - särskilt i ett pyttebadrum som vårt som verkligen inte klarar en enda "lös" pryl till att förvara:
http://www.barndesign.se/product-familjesits.php
Å andra sidan har den nog inte det där håll-lilla-snoppen-på-plats-puckeln framtill som denna Babybjörn har:
http://www.babyland.se/article.aspx?Art ... r=BB058024
Vad tycker ni som redan har erfarenhet av toasitsar typ dessa? Vår pottvägrare är nu alldeles för lång för att sitta bekvämt på den vanliga pottan och nu MÅSTE han snart lägga blöjan och få ett bra alternativ till den också 8)
Toasits för pottvägrare - vilken är bäst
Toasits för pottvägrare - vilken är bäst
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
cillamamman
Jag har själv en babybjörn sits, vilken är jättebra men inte alltid på plats. Små barn har ju ofta bråttom om man säger så. Jag tycker att det övre alternativet verkar enklare/bättre/smartare. Det enda jag undrar över är om magneterna går att plocka bort. Det är ju viktigast att få fram den lilla sitsen snabbt. Som vuxen kan jag kosta på mig merjobbet att lyfta två lock.
Cillamamman
Fyra barn f?dda -91, -95 ,-02 och -05.
Fyra barn f?dda -91, -95 ,-02 och -05.
Du som har erfarenhet: är det inte en fördel att Babybjörnsitsen är "ergonomiskt formad" (samt det där med stänkskyddet såklart) jämfört med den platta varianten? Annars tycker jag också det verkar smart att den liksom alltid är på plats. Om man inte kan ta av magneterna så kanske man kan få in vanan att själv lämna toan med barnringen nerfälld...? :-k
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Hej
Jag har en babybjörn-sits, som jag är jättenöjd med. Den är stadig och åker inte omkring på den vanliga toaringen. Vad pratar ni om för magneter? Jag har inte sett några. Eller var det på den andra???
Vera har än så länge inte klarat av att klättra upp på pallen och satt sig själv. Hon kan knappt få av sig byxorna heller. Oftast när hon är vaken, så är sitsen på. Vi lägger den på golvet/skötbordet när vi behöver komma åt toan. På kvällarna hänger vi upp den på en krok.
/LO
Jag har en babybjörn-sits, som jag är jättenöjd med. Den är stadig och åker inte omkring på den vanliga toaringen. Vad pratar ni om för magneter? Jag har inte sett några. Eller var det på den andra???
Vera har än så länge inte klarat av att klättra upp på pallen och satt sig själv. Hon kan knappt få av sig byxorna heller. Oftast när hon är vaken, så är sitsen på. Vi lägger den på golvet/skötbordet när vi behöver komma åt toan. På kvällarna hänger vi upp den på en krok.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nu såg jag magneterna - och den lär ju inte heller glida omkring. Sorry för mitt förvirra(n)de inlägg.
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum