Bakslag

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sanna

Bakslag

Inlägg av sanna »

Hej! Förstod ikväll vilken lyx man lever i. Sonen har lärts att sova över nattmål och somna om och vi har inte hört honom skrika på natten på en och en halv månad. Han är 3,5 månad nu. Men milt kaos har det varit ikväll med många uppvakningar redan :shock:

Vi har börjat ramsa bakvägen sedan några dagar tillbaka och det har gått bra. Nu ikväll använder vi oss konsekvent av ramsan eftersom vi snart är på väg att flytta över honom till spjälsäng. Är han tillräckligt gammal för det? Funkar ju ok, om än inte särskilt varaktigt :?

Och var är nu attityden? Genast kommer tankar om att ska det vara såhär nu... och det ska det naturligtvis inte 8) Men han har vaknat fyra gånger senaste timmen och jag vet inte om jag ska låta ramsan vara eller ta tag i vagnandet?

sanna
sanna

Inlägg av sanna »

Får väl se det som ett tillfälle att träna ramsan :) Att bli så uppstressad av en enda sån här kväll är väl bara ett tecken på hur väl allting fungerar egentligen 8)

Sanna
Love

Inlägg av Love »

Visst blir man bortskämd med att barnen sover! Härligt! Och lika härligt är det att de inte är några maskiner. SHN gör inte att ditt barn sover alla nätter (bara de flesta :D ). De nätter ditt barn inte sover använder du verktygen i SHN för att lugna barnet och somna igen!

Se barnets skrik som ifrågasättande av att "Ska det verkligen vara såhär? Ska jag sova om natten?" Du svarar med verktygen (ramsa, tillrättaläggand etc. ) att ja, du ska sova tryggt om natten. Allt är som det ska!

Min erfarenhet är att frågorna kommer med jämna mellanrum och svarar du bara rätt på frågorna så är allt som vanligt igen efter ett par nätter.

Rätt handlat med andra ord!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"