behöver lite pepp och råd kring de välkända "skarvarna". Och så undrar jag om jag fatsnat i vagningsträsket, trots allt
Detta är läget: Lilltjejen är dryga 9 veckor. Jag har använt standardmodellen, tillrättaläggande, solfjäder och vagning sedan hon var 3 veckor. Sedan ett par veckor tillbaka har jag upplevt att det "trillat på plats" för henne - hon har somnat själv efter lite bök, börjat somna om själv över skarvarna och vagningen har varit mer kristilldelning och handlat mer om hjälp att komma till ro nog att somna om, snarare än att övertyga henne om att det är skönt att sova. men den senaste veckan har vi tagit flera steg tillbaka. Hon vaknar oftare vid skarvarna, både en och många gånger under daglurarna. Det är olika lurar från dag till dag. Och jag känner att jag vagnar och vagnar... försöker lyssna av innan jag går in och kör hårt på att "inte-vagna" dubbelt så länge som jag vagnade, men det känns ändå som att jag fastnat på nåt vis. Ska jag se det som ett tillfälligt återfall och vagna på? Eller är det dags att börja vänta ut hennes reaktioner lite längre och lita mer på att hon ska klara ut det själv? Hon är ju för liten för ramsa - finns det andra kloka sätt att lugna henne på distans? Har inte testat Mozart än, kanske är dags för det
Vad är era erfarenheter av skarvarna - hur länge kan det dröja innan de sover över? Sonen var lite äldre när vi började