HJÄLP! Imorrn börjar vi att shn-kura Moa på

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
theresia
Kontakt:

HJÄLP! Imorrn börjar vi att shn-kura Moa på

Inlägg av theresia »

imorrn smäller det! det sak bli kul att köra igång och jag har läst typ allt som står om metoden!

vi har inte möjlighet att ha henne i eget rum ..ännu..men jag tänker:

1 Går det att vara i samma rum första natten ? jag menar då hon somnat kan jag tassa in och lägga mig å vila dära mellan buffnig/ramsor? :?

2 natt nr 2: sova därinne då?

3 har märk innan nu att hon störs lite då vi lägger oss i sovrummet..kan detta bli bättre då vi kurat eller? :?:

4 på dagarna är lurarna på balkongen i vagnen å det går fint..ska hon forts att sova på rygg eller?
ska jag ramsa då eller? hon somnar oftast utan ett ord men nu då vi kura SKA jag då ramsa ???

tacksam för svar!!! :D
KRamiz

[/u]
:heart: Stolt mamma till

Moa 28 Nov - 05 :heart:

Nelly 13 Juli -10 :heart:

SHN fantast
Skulle ALDRIG ha klara oss utan SHN!!!!

Skriv gärna en rad !!!

Kramar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Det bästa vore om du införskaffade boken Sova hela natten och läste på tills ögonen blöder (ungefär). Där har du allt på ett bräde. Redan ditt stora HJÄLP vittnar om att du inte är så förberedd - även om du säkert är laddad - som man måste vara. När man står i begrepp att genomföra Sova hela natten-kuren, måste man veta exakt vad man gör - och varför.

1. Nej. Det går inte. Du skulle störa och förvirra kolossalt. Och man kan inte räkna med att "vila" de första två nätterna (se Lathunden).

2. Nej.

3. Ja, när sömnen sitter och hon är avskärmad så att inga som helst synintryck når in till henne.

4. När hon väl fått korn på magläget kommer hon att föredra att sova på mage då också, men det kan ocjkså fungera på rygg, eller man kan vända om och när hon vaknar till och krånglar. Men när man kurar - påläst - är det alltid något av det som fungerade jättebra förut som stupar i den allmänna förvirringen, tills hela paketet sätter sig enligt den nya ordningen. Och därför får man aldrig se tillbaka eller åt sidorna, utan "bara" framåt :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
theresia
Kontakt:

Hej ANna!

Inlägg av theresia »

Åh tack för så snabbt svar!

eg så "visste" jag nog dina svar eg men ville mest försäkra mig *ler* :)

jag måste säga tt jag tycker att du är suverän och denna sidan är super fin och bra!
+ att du svara själv och så snabbt *impad* :P

Har två till frågor!

1 Skulle jag alltså ramsa nu då på dagen med efter jag har kört på natten?

2 om hon inte sover en lur på dagen ex 1 ½ timmen ska jag iaf köra på eller lägga in 1-2 st 45 lurar då? vad tycker du?

Ha en skön dag!
Kram Theresia & Moa
:heart: Stolt mamma till

Moa 28 Nov - 05 :heart:

Nelly 13 Juli -10 :heart:

SHN fantast
Skulle ALDRIG ha klara oss utan SHN!!!!

Skriv gärna en rad !!!

Kramar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej theresia :D

Tar mig friheten att svara :wink:

:arrow: dagtid använder du en ramsa som INTE innehåller ordet "natt"

:arrow: ändra inte i dagschemat även om någon lur skulle krångla. Använd dig av marginalkvartar efter barnets behov men var noga med att inte slösa med dem :!: Syftet är att lilla barnet skall få in dygnsrytmen och även om det kan ta sin modiga tid är det väl värt ansträngningarna :D

Lycka till :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"