Hjälp inför starten...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
hannea

Hjälp inför starten...

Inlägg av hannea »

Vi tänkte snart köra SHN-kuren på vår 5 månader gamla dotter. Vad tror ni blir bäst vagning eller buffning? Vi har nämligen försökt att få henne att somna i sin säng men det är omöjligt. Just nu somnar hon i 99% av fallen vid mammas tutte. Lägger henne oftast i sin säng sovande där hon sover mellan 2-4 timmar.
Jag är lite orolig att misslyckas så det blir nog min sambo som får ta de första nätterna. Det känns dock betryggande att så många lyckats. Min tjej somnar ca: 20-21 vaknar oftast vid 3-4 ggr/natt men lite oftare vid vargtimmen. Ibland så får hon för sig att ta morgon vid 06... Tyvärr :(
Har känt mig så orkeslös att jag inte brytt mig så noga bara jag får sova. Men nu börjar orken komma tillbaka så här ska kuras...
Mamma till Eddie f?dd 4/6-2004 samt Ellen f?dd 25/12-2005
storspiro

Inlägg av storspiro »

Vad bra att du tar tag i situationen redan nu (5 mån) och kurar! Vagning eller buffning, kanske både och?
Väntade själv alldeles för länge och körde en kur som liknade SHN, men var inte tillräckligt påläst. Bakläxa och ny kur! Nu har jag en underbar Stjärna som orkar SÅ mycket mer, och jag med som äntligen får sova!!! Har ni kurat natten som var? Hur gick det?
Heavenly Starbaby you came to Me 22/7 2005!
Kurstart 17 maj 2006 och sovit FÖRSTA hela natten 29 maj!!! Omkurad efter semesterhaveri augusti.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"