Mäter vi tiden fel?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Mäter vi tiden fel?

Inlägg av Lillamolntuss »

Hon är INTE en glad unge då hon sovit 20 minuter... Gråt och tandagnisslan! Däremot vaknar hon ofta av sig själv då hon sovit 30 minuter. Kan det vara så att vi mäter fel? Att det efter 30 minuter är 20 minuters effektiv sovtid? Vi börjar ta tid från det att hon blundar och verkar sova.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Om hon vaknar nöjd efter 30 min så låt henne sova 30 minuter. Då är det nog 20-minuters effektiv sovtid - så som du tror :D !
Isolde

Inlägg av Isolde »

Frida vaknar också efter 30 minuter – prick! Aldrig 20. Vet inte vad det beror på, men så är det.
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn :lol:)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Aj, jag skulle så gärna vilja se fillmen, men si det går inte. Bilden däremot är underbar. Vilken gullunge :!:

Det finns en del barn som inte hört talas om Annamammas naturliga sömnrytmspass. De envisas med att sova 30 min respektive 1 timme, vilket ju är alldeles fel :lol: Jag funderar på att samla ihop dem på kurs men tror inte att det skulle hjälpa :lol:

Det viktiga är att lilla älsklingen är glad när hon vaknar och inte behöver en timma på sig att bli som folk.

Är 30 min för lite enligt ditt schema får du hjälpa henne i ro att somna om Verktygen finns här :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Två skönheter på bild - det kan ju aldrig bli fel, eller hur? :wink: Filmen är den som ligger här på din hemsida, så den har du kanske redan sett.

Tack för ditt tips. Jag ändrar den där 20-minutaren till 30.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"