Trassel vid dagluren

Skriv svar
Jenny K

Trassel vid dagluren

Inlägg av Jenny K »

Hej på er alla!

Nu var det ett tag sedan jag var här. Senast så gällde det trassel vid nattning. Detta funkar hur bra som helst nu. Herrn lägger sig mellan 19.00-19.30 och somnar som en prins sover sedan gott hela natten lång tills det är morgon :D 8) Men bara för det så har ju dagsluren börjat krångla. Herrn vill INTE sova :x och här menar jag protester. På dagis funkar det däremot bra men inte på hemmaplan :?: Det är mycket trots nu och jag vill inte. Beroende på om vi varit ute eller inte så har alltid dagsluren i vagn funkat innan, men nu ligger han och pratar sig igenom ca 1 tim 45 min, sparkar med benen, tar av sig skorna m.m. Då vi sovit inne tillsammans har även det funkat men inte nu då han ligger och sjunger tar av sig blöjan, sätter sig upp och säger nu har Kevin sovit. Så nu till frågan vad ska vi göra :?:

Andra som har samma problem :?: Han behöver ju sin dagslur även om det bara blir 1 timma.
* Herr Kevin 4 år
*Startade shn 31 maj-04
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Trassel vid dagluren

Inlägg av annawahlgren »

Jenny K skrev: Då vi sovit inne tillsammans har även det funkat men inte nu då han ligger och sjunger tar av sig blöjan, sätter sig upp och säger nu har Kevin sovit.
:D Sömnen är hans egen. Klistra inte din närvaro på honom. Lär dig låta honom vara i fred och respektera hans behov av det, liksom du säkert gärna ser att andra respekterar DITT behov av att få vara i fred. Inte minst när du ska sova :!:

Det viktiga är inte att han sover varje minut han "ska". Det viktiga är att han har förutsättningarna. Så ge honom dem :!: Och överlåt åt honom själv att göra vad han vill med dem. Låt honom vara i fred :wink: :!:

Ute kan du täcka över med en mörk historia (duk eller liknande) för att förhindra synintryck. Sådana sätter omedelbart igång lilla skallen, medan ljud inte stör alls.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"