ni som har erfarenhet av för tidiga morgnar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
HannaMaria

ni som har erfarenhet av för tidiga morgnar

Inlägg av HannaMaria »

hej!
jag skulle gärna höra hur det gått för andra med barn som vaknat för tidigt på morgonen. hur gjorde ni? hur gick det?
clart

Inlägg av clart »

Hej HannaMaria!

Min gosse brukade vakna kl 6 ist. för 7...så länge jag gav efter och tog upp honom innan "riktiga" dagen börjat så höll han på...för att sen testa med att vakna 5.30 :!: eller vad sägs om 5.00 :?:

Det gäller att skruva på attityden till max :!: Du måste bryta mönstret...han måste somna om. Ramsa vid första pipet, ge besked om att det är natten fortfarande och då händer i n g e n t i n g. Sen' går du fint till sängen och somnar om för att sedan med buller och bång göra morgon på utsatt tid :-({|= :heart: \:D/ :lol: GOOOOD MORGOOON

kolla tråden nedan den är PERFEKT för dit problem:
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6466

Lycka tilL!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej HannaMaria :D

Hoppas att du hittade det du letade efter i tråden clart länkade till :D

Lägger in ytterligare ett tips (ett jag hittat på forumet men minns inte var):

:arrow: ha en väckarklocka som ringer högt och ljudligt exakt den tid det är morgon för barnet. Själv vaknar jag alltid tidigt så jag hade inte tänkt på denna möjlighet förrän nyligen.

:arrow: Det fina med väckarklockan är att barnet efter ett tag vet att ljudet betyder "morgon" och att klockan ringer oavsett om barnet sover eller ej just då.

Inte läge för nån "snooze-knapp" dock utan raska steg in till barnets rum och buller och bång precis som clart skrev :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"