Min lilla tjej är snart 6 månader och jag är hängiven AW-fan. Sedan hon var 10 veckor har vi följt ett strikt nattschema, runt 4 månader fick jag till ett ungefärligt dagsschema, och nu har jag nyss tagit bort nattmålet. Inte lika snabb struktur som Barnaboken rekommenderar, men ändå - jag är lite stolt.':D'
Men, jag har hela tiden känt mig lite vilsen med lillan när hon är vaken och nu måste jag fråga efter erfarna råd!':roll:'Har försökt införa ensamlek på morgnarna, men det har inte fungerat så bra. Istället leker hon ofta ensam mitt på dagen.
Jag har inrättat små "läger" åt henne i varje rum som jag brukar vara och göra saker. När jag förflyttar mig, tar jag henne med mig till "lägret" nära mig. Där finns kuddar (hon sitter men faller ju ofta), och leksaker. MEN, lägren är ju alltid på golvet och där är inte jag!
Förstår inte hur jag ska få henne i min höjd utan att konstant vara rädd för att hon ska ramla från ett bord t ex. Ska jag skaffa en barnstol till varje rum istället?? Om jag stryker har jag satt henne i den gamla vaggan på ben, men då är jag också rädd att hon ska ramla ut så fort jag vänder ryggen åt.
Till köket ska jag nu skaffa en barnstol, så kan hon sitta vid bordet och pyssla med något husligt medan jag grejar. Men hur gör man en så liten tjej delaktig i det jag gör?? Jag är säkert helt dum som inte har fattat, men jag hoppas att någon kan förklara hur jag ska göra!! Vill inte bli en så'n mamma som bara ger en massa leksaker för att hålla henne lugn...
Tusen tack i förväg för svar!