Sent bakslag, eller vadå???!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Sent bakslag, eller vadå???!

Inlägg av JH »

Åhhhh!!! :evil:

Igår kväll satt jag och maken och pratade om vargtimmen som strular för oss. Kom fram till att vi ändå är såååå glada över att Elsa sen 1 månad tillbaks VARJE natt har sovit minst 10 timmar i sträck och hur bra det kommer att gå när vi om ett tag har barnvakt (medan hon sover) och går ut och käkar tillsammans för första gången sen hon föddes.

Vad händer?? Jo i natt vaknade fröken 5 ggr och skrek!!! 21.30 (ramsa x 2, men då tror jag att hon väcktes av nån idiot som började borra) 01.30 (ramsa) 02.30 (somna själv) 03.30 (somna själv) 04.30 (ramsa) 06.00 (vaknade och somnade inte om - morgon 06.30)

Bläääääää! :roll: Jag är så trött. Började kuren för ca 1,5 månad sedan - brukar det bli så här? :? Hon fick en tand för 3 v sedan, kan det vara så här om det är en till på väg kanske? (VILL så gärna ha en orsak till denne tillbakagång, jag vet :D ) Dessutom vaknade hon nu, 45 min in i sin första 1,5-timeslur! Den här dagen är INTE bra alltså! :?

Ok, "en gång är ingen gång", så jag HOPPAS verkligen att detta inte upprepar sig.... Det enda positiva var väl att hon vaknade "för gott" 06 iställt för 05.15, men det beror väl på att hon varit vaken varje timme sedan halv två... [-(

Vet att ingen kan säga VARFÖR det var så här i natt, men kanske har nån annan varit med om samma sak så här långt i ikuren?

En TRÖTT Jenny
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
JH

Inlägg av JH »

Nån som har råd.... :(
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
Love

Inlägg av Love »

Tack och lov är ju våra barn inga programmeringsbara maskiner. Kurade eller icke-kurade barn.....alla vaknar de på natten mellan varven precis som du och jag. SHN gör inte att ditt barn aldrig vaknar på natten. Däremot så ger SHN verktyg för dig att använda när ditt barn vaknat på natten samt hjälper barnet att somna om själv utan hjälp så att du som förälder inte behöver hjälpa till så ofta.

Elsa kommer att sova både 10 och 12 timmar i sträck men bakslag kommer med jämna mellanrum. Se det som frågor som ni ska besvara med hjälp av verktygen. Ni verkar ha klarat natten lysande. Fortsätt med detta så kommer 12-timmarsnatten snart! :!:

Min erfarenhet är att frågandet brukar vara 1-3 nätter och sedan går det över!

Ni är duktiga! Sitt nu inte att vänta på att allt ska vara perfekt innan barnvakten ska komma. Gå ut NU! Elsa blir inte skadad av att allt inte är som det brukar en enda kväll!

Ha de så gott! :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
JH

Inlägg av JH »

Tack!!!
:heart: Precis vad jag behövde höra! Tack gode gud för detta forum! :D
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej! håller heeelt med Love! skrev ju också ungefär liknande saker i det privata mailet :D och ni vet ju var ni ska vända er när ni behöver barnvakt! :wink:
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
JH

Inlägg av JH »

....och för Lotta!! :heart: :heart:
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
JH

Inlägg av JH »

Vill bara säga att i natt sov Elsa som vanligt! :D Måste sluta hetsa upp mig så, eller hur! :? :lol:

"Som vanligt", innebär dock fortfarande :roll: att hon vaknar vid 5, ligger och snackar till 05.40, börjar protestera, och är sjövild vid 06. Utnyttjar marginalkvarten nästan varje dag och gör morgon 06.15 :oops:

Ja, ja bara att bita ihop - hon KOMMER att sova heeela natten, snart! :D (Är bara väldigt trött på att vakna kl 5 varje dag och gå upp o diska kl 05.45! :roll: , men vi har vääääldigt rena tallrikar! :D )
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ni kanske redan gör så, men mitt tips är att ramsa så fort hon vaknar (det gäller nu när hon har vaknat så många gånger vid samma tid.)
Ramsan ska vara trygg och tydlig och förmedla att det fortfarande är natt.

Vår tjej är lite äldre men vi gjorde denna lilla minikur i två morgnar efter att hon vaknat en timme före morgon, ungefär en vecka i rad. Efter det har hon sovit så att jag måste väcka henne på morgonen. :lol: Jag har INTE varit upp och diskat på morgonen utan ramsat utanför dörren och gått och lagt mig igen. Ramsan har fått säga sitt och Vera sitt, men hon har reagerat väldigt lite och somnat om igen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D JH!

:idea: Utnyttja marginalkvarten åt andra hållet så att hon får en CHANS att somna om - om så bara för 2 minuter! Annars kommer du inte förbi detta! Det ger dej en hel halvtimme till av nyttig lektion i omsomnande. Som det är nu så lär hon sej ingenting mer än att skrika sej upp på morgonen.
JH

Inlägg av JH »

Ok.... :oops:

Vet väl att jag borde göra så, men hon blir ju så ledsen vid 6 :cry: Måste nog öva ramsan mer!
Jenny, mamma till
Bilder på Elsa och Siri!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ledsen och ledsen - för vad? :roll: För att hon inte kan somna om kanske :P - hjälp henne med det! Då kommer hon att kunna sova den tiden och INTE vara ledsen vid 06 :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"