Min son är nu 4 och en halv månad och jag har bestämt mig för att köra SHN kuren under kristihimmelsfärds helgen då storebror är bortrest. Min lille son Oliver äter numera bara flaska och har lite svårt att få i sig tillräckligt varje mål, han äter i snitt runt 170 ml per mål, sällan lyckas jag få i honom 200 ml. Därför har jag tvekat att köra SHN kuren tidigare men nu de senaste veckorna då hans nattmål (oftas nu bara ett vid 04-05) blivit större o större (200-300 ml!!) och han är då inte alls är hungrig på morgonen

, konstigt -not! Min fråga, då jag säkerligen inte kommer lyckas proppa honom mer full än vanligt (dvs, lite i underkant) kommer han säkert vara riktigt hungrig där vi 04-tiden då han vaknar, men visst ska jag väl inte tveka på att ta bort detta mål även om han blir krontokig och hungrig då ingen mat kommer?
En fråga till, kan jag vagna honom på magen istället för att buffa? Verkar lite enklare att vagna tycker jag min enda tvekan är att han är ganska lång, 70 cm, finns det risk för att det blir trångt?
Jag har läst mycket om SHN och har köpt boken och känner mig både motiverad och säker på att detta blir bra för oss alla. Behöver bara lite pepptalk från er experter!
Bittan med Oliver 4,5 mån