Ska man ha fläkt i barnens rum för at hålla borta värmen, det kan vara lite stökigt på vår gata så jag öppnar helst inte fönstret då de ska sova...massa moppar
hur gör ni?
Nu när det börjar bli varmt
Nu när det börjar bli varmt
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
-
Novas mamma
Jag har också funderat över samma problem.
Vi har solen som värmer Novas rum hela eftermiddagen samt kvällen vilket gör att det bli mycket varmt. Det brukar vara omkring 24-25 grader.
Jag öppnar fönster och altandörr så det blir ordentligt genomdrag innan hon ska sova samt har tagit bort täcket ur sängen.
Hon sover barfota i tunn pyjamas.
Jag vill inte heller ha öppet fönster pga mycket trafikljud från gatan.
Vi har solen som värmer Novas rum hela eftermiddagen samt kvällen vilket gör att det bli mycket varmt. Det brukar vara omkring 24-25 grader.
Jag öppnar fönster och altandörr så det blir ordentligt genomdrag innan hon ska sova samt har tagit bort täcket ur sängen.
Hon sover barfota i tunn pyjamas.
Jag vill inte heller ha öppet fönster pga mycket trafikljud från gatan.
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
skulle helt klart föredra fläktljud före moppeljud mm.
Något som hjälper ganska bra mot värmen är annars att ha mörkläggningsgardinen nerdraget när solen ligger på fönstret.
Har själv lite problem med sovrumstemperaturen - kolla min tråd på säkra sovare med fnurra... om uppvak pga sovrumstemperatur...
Något som hjälper ganska bra mot värmen är annars att ha mörkläggningsgardinen nerdraget när solen ligger på fönstret.
Har själv lite problem med sovrumstemperaturen - kolla min tråd på säkra sovare med fnurra... om uppvak pga sovrumstemperatur...
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
sömntemperatur
bra tips i din tråd A Lie, tack för det, vi ska vädra ett par timmar innan, våra fönter kan bara öppnas på vid gavel eller inte alls, men det kan man nog ordna..fast moppeljuden stör ju å...blir nog att använda vår fläkt när det blir ännu varmare.
vi har också pyamas med fot till vår ena tvilling..den andre klarar inte av pyamas han fastnar i den, så han får ha top och byxa med strumpor....men i sommar blir det bara t-shirt body....
vi har också pyamas med fot till vår ena tvilling..den andre klarar inte av pyamas han fastnar i den, så han får ha top och byxa med strumpor....men i sommar blir det bara t-shirt body....
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.