Nu har vi äntligen kommit igång med minsta sonen (drygt 5 månader). Fem uppvaknaden natten till idag som var första natten. Jag tror att mannen (som sköter de två första nätterna) är kvar lite för länge inne i rummet, men ska nu han ta hand om det i två nätter så måste jag ju lita på honom. Det var väldigt skönt att få sova! Dock vaknade han bara en till två gånger per natt innan kuren.... Men man ska ju se framåt och inte bakåt!
Lite frågor: Är det vanligt att de blir JÄTTETRÖTTA första dagen? Han sover jättelätt sina dagslurar hittils idag. Somnar snabbt och måste väckas på utsatt tid.
Visst ska jag VÄCKA honom klockan 7 på morgonen även om han inte vaknar när vi bestämt 19-7. Det känns lite grymt, men han blev iofs glad. Lite gnällig tycker jag också att han är idag.... Men nu slår jag väl på överkoncentrationen.
Han äter ju fortfarande mest bröstmjölk och har gult löst bajs. Ska han ha katrinplommonpuré i alla fall? Finns det inte risk för diarée?
Visst kan han sova på rygg i vagnen på dagen om han är van vid det och somnar lätt? Lägger jag honom på mage i vagnen tror han att han är på Liseberg och åker någon karusell tror jag. Så mycket skrattar han!
Hittils har det alltså förlöpt BRA även om jag rivit upp stora sonens sovvanor.... Han ska omkuras så snart brorsan är "klar".
Äntligen igång med 2:an!
Äntligen igång med 2:an!
Mamma till Jakob f?dd 011102 och David f?dd 051124!
-
Nancy
Hej Evrok
Har svarat dig i andra tråden också.
ja, det är helt i sin ordning att lilla barnet är sömnigt de första dagarna.
du skall väcka honom på den tid ni bestämt (precis som du skrev). Gör morgonen till en återseendets fest med tjo och tjim
avvakta med katrinplommon och ge bara om det finns behov av det.
visst kan han sova sina daglurar på rygg i vagnen men det KAN bli så att han får smak på magläget och sover bättre på mage även dagtid. Du märker framöver vad som blir bäst.
Önskar dig lycka till

Har svarat dig i andra tråden också.
Önskar dig lycka till