GNÖÖÖÖL

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Iritea

GNÖÖÖÖL

Inlägg av Iritea »

Hej jag har en fråga som kanske verkar en aning märklig :shock: men jag förstår mig inte riktigt på sonen just nu :? . Han är 6 månader. Kurad för cirka en månad sen och sover gott hela natten :D ...men han är "gnölig" :?: . Har hållit på nu i cirka 10 dagar. Att ligga själv och undersöka saker är inte att tänka på mer än ytterst ytterst kort stund och sen gnisslas det. Verkar helt enkelt inte nöjd???och jag funderar nu på varför :?: :?: :?:

Han har följande schema

Morgon 0700
Äta 0730
Sova 0900-1030
Äta 1100
Sova 1315-1445
Äta 1445
Äta 1730
Sova 1745-1805
Äta 1930
Sova 2000

Han har gått upp i vikt bra och är alldeles ljuvlig. Kryper nästan. Men varför detta "gnölande". Är jättetacksam för tankar om vad som kan vara orsaken.

Iritea
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

En liten snabb tanke i förbifarten:
:-k Det kanske är just det som du skriver, att han "nästan kryper"...
Han kanske helt enkelt vill iväg! :wink: Och därmed gnölar av både frustration och längtan...?
Så har det varit med alla mina precis innan en motorisk färdighet "lossnar", och sen är gnölet ett minne blott (för den här gången) för nu ska här upptäckas! \:D/

/Fjällmor
Iritea

Fortsatt gnöööl

Inlägg av Iritea »

:? Om det nu skulle vara så att det är krypandet som gör gnöööölandet hur hanterar jag det utan att bli galen :shock: . Går knappt att lägga ifrån sig kärleken på golvet längre utan att han blir "sur" funderar verkligen mycket på vad det kan vara som gör att han är så kinkig kan det verkligen bara vara att han vill framåt?????

Tack fjällmor :heart: Mottager gärna fler funderingar för jag funderar och funderar :-k
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej igen! :D

Det kan vara nog så frustrerande att inte komma iväg fast man så gärna VILL.. ](*,) ...och under tiden får man öva upp både tålamod och fantasi :wink:
En liten fundering till :-k
Hur är det med social delaktighet... :?: Gör ju som bekant underverk med de små livens lek(semester)lust! :heart: \:D/

Kram! (även till stoorsångaren!)
/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

p.s på väg i säng... :sleep:

:arrow: ta av sockarna! Då får godingen bättre fäste.. :wink:
:arrow: kryp runt och fåna dig på golvet, jag lovar att ni får skratta tillsammans då :lol: :heart: :lol:

nattnatt :wink:
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"