hjälP!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
lintan

Inlägg av lintan »

Halloj

Dagen har bra förutom sista 20 min sovpasset som han inte ville sova.(jag vet han SKA men även om jag tänker det SKA gå så gick det inte...) Så nu var han trött som 17. Badet, vällingen och resten funkade bra..

Idag har detta hänt:

Skratt på väg till sängen
God natt lampan, hejdå mamma.
Tillrätta läggandet
Inte en enda buff
Solfjädern
Ramsa utanför x4
Väntade utan för... fixar i köket, musik osv
ramsa x4
Och han vrålar i denna stund allt vad hans små lungor orkar...

Vi avvaktar ....Och är övertygade att Neo ska sova!!!!
lintan

Inlägg av lintan »

Nu har han somnat efter 55 min(4e natten).
Ramsat utanför lyssnat väntat ramsat.
Bekräftelseramsan när han somnat.

Men det känns inte riktigt som i boken där det står att läggningen nu ska ta ca 2 min..

Vi vet hur vi ska göra men ändå blir det inte riktigt bra...
Vi ska kämpa på så att det går bättre och bättre!!!
Mamma och pappa till Neo 050819 Sthlm.
Vi k?mpar alla 3 p? s? att vi alla ska f? sova hela natten. Startade med SHN 060504.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Med 2 minuters nattning menas att du inte håller på att buffa/ramsa utan går ut med ramsan och har "gjort ditt" på 2 minuter. Att det sedan behövs lite påminnelser då och då - jag, det är ingen natttning utan just påminnelser!

:D Varje gång man bryter och ändrar ett beteende så får man en längre frågestund. Sedan brukar det gå snabbt om man bara håller sig till planen!

:D Fint gjort! Du bröt mönstret :thumbsup: !
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Kom precis hit för att läsa hur det går för Er... :D Å, va bra jobbat! :lol: =D>
Lyssna på Mammut Maria, hon är en mycket klok kvinna :wink:

Se bara till att ge honom svar som besvarar hans frågor. Dvs att anpassa ramsan i ton/höjd/känsla efter hans...då kommer den sååå häftiga dialogen. :D Och då är ni på rätt väg!

/Fjällmor
lintan

Inlägg av lintan »

Kvällens rapport!

Läggning 19.30

4 buffar
solfjädern
ramsade i 30 min(tillochfrån)
Neo slocknade 20.15

Vi är supernöjda!!

Tack för peppning!! Vi kände oss misslyckade igår(jämförde oss med bokens 2 min läggning...)

ha en trevlig kväll!! Vi njuter av våra kvällar utan lillfisen nu.. trots att vi blivit förpassade med vår säng till vardagsrummet!! (Så är livet i en tvåa.)
Vi k?mpar alla 3 p? s? att vi alla ska f? sova hela natten. Startade med SHN 060504.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härligt! Glöm aldrig bort att detta är en liten process och den följer alla andra processkurvor med ett steg bak och två steg fram-principen :thumbsup: .
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Härlig läsning! :D

Bättre kan det ju inte gå, eller hur...?
NI är bäst på det som är Ert liv :!: Behåll nu den känsla/attityd av självklarhet Ni nu har i kropp och själ och se framåt..och njut! :wink: :thumbsup:

/Fjällmor
lintan

Inlägg av lintan »

Vet inte om nån vill höra men jag är så stolt och tacksam!!!
Neos pappa är den som lägger Neo(detta år 6:e natten med SHN) och idag slog han rekordet....
4 buff
solfjädern
och ramsade... totally 6 minuter!!!!

Inatt sov den lilla rackarna från 20.15 till 0100 då det behövdes en ramsa och sedan till 0500 då det behövdes ramsande i från o till i 40 min och sen sov han till 0730!!

Yiiiippie!! Från att ha vaknat 2 ggr i timman senaste veckorna!! Och aldrig sovit i sin säng under sitt snart 9 månaders liv!!!!! FANTASTISKT!!!

Det enda som inte går på räls är sista 20 min sovpasset på em som han vägrar.. antagligen är han inte såååå trött som han varit förut men vi kämpar på....

Tack Anna och mammut och fjällmorsan!! :D
Idag kom Mommo hem i brevlådan så nu ska jag ta reda på vem denna klocka kvinnan är...!!

//Linn
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men det är klart jag vill höra! :D

Åh så innerligt glad jag blir för er skull \:D/ och så bra jobbat! =D> :thumbsup: =D>

Tänk att Du nu har tid att njuta och njuta själv (och läsa Mommo!)

Det har varit härligt att få vara med, om än ack så lite, och stötta Er..

Storkramen och sov gott :wink: :sleep:
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"