Lååångt skrikande uppvak!?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Iritea

Lååångt skrikande uppvak!?

Inlägg av Iritea »

Hej!

Har i natt haft sonen (snart 6 månader) vaken över en timma. Argt skrikandes. Hur ska man tänka i sådana lägen? :? :?: Är ju inne på 2:a veckan efter kuren och han har sovit bra. Föregående natt utan ett knyst mellan 20.00 och 06.30. Och så har det varit de flesta nätterna. Så hur gör man när han vaknar och inte somnar om utan skriker sig till hosta? I natt ramsade jag först glest för att efter en lång stund gå in och lägga tillrätta kollade samtidigt att inga armar satt fast i pyjamasen och att inget bajs fanns i blöjan allt snabbt sakligt och i mörkret. Sen ut med ramsa. Tycker inte jag övertrafikerat ramsade glest och gick bara in en gång men som sagt över en timma tog det innan han somnade om - så hur ska man tänka/göra? Sen sov han tills jag väckte honom vid 7. (Vaken var han mellan cirka 4 och 5)

Tacksam för svar :D Iri-tea
Mammax

Inlägg av Mammax »

Hejsan!

Vår gosse är 6.5 månad och kurad sedan 2 månader tillbaka. Ibland har vi också sådana nätter, han skriker och är ledsen, oftast arg av någon anledning som jag inte alltid vet. Nu när de första tänderna gått igenom har det varit endel oroligt här även om det sägs att barnet inte skall vakna av det. Jag försöker ta detta med ro. Ett tag satt jag i (kontoret) rummet brevid och läste men upptäckte snart att det var för "nära" jag blev överkoncentrerad. Vår pojke sover på ovanvåningen (med andingslarm och babyvakt) och resten av fam på bottenplan för tillfället. Så nu lägger jag mig i soffan i andra ändan av ovanvåningen istället...här brukar jag också somna...

Verktygen skall ju ta men gör det inte alltid direkt, barnet behöver tid, se det som ett " tillfälligt återfall" och gör som AW säger blicka framåt inte bakåt! :D .

Förrestern hur ofta ramsar du när du säger att du ramsar glest? Vänta i det längsta med att påminna igen om du redan gjort det en gång :!:

lycka till i natt och tänk på att schasa ut eventuella vargar :evil: du släppt in

mvh Jeanette
Mamma till:
Max född i mars 2004: Kurad nov 04 och sover gott sedan dess.
Lillebror Wilmer född oktober -05.
Kur påbörjad 18/2-06, sov första hela natten en vecka efter kurstart!!
Båda gossarna sussar alltjämt sött i gemensamt rum.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"