Hur gor jag!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
camilla

Hur gor jag!

Inlägg av camilla »

Har gatt igenom 4 natter med kuren med gott resultat pa mina flickor. Min fraga ar om jag skall, da jag lagger dem, dra ramsan en gang aven om de inte skriker? Pa dan sa brukar de bara jollra sig till somns men jag har anda dragit ramsan att par ggr pa vag ut ur rummet och sa kom jag pa att det kanske ar att missbruka den? Den ena tvillingen vaknar till 1-2 ggr/natt, skall jag da ramsa direkt eller skall jag vanta med att ramsa tills hon slutar grata? Och hur lange skall jag lata henne grata innan jag drar bekraftekseramsan isafall?
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
heartworn

Inlägg av heartworn »

Hej!
Vi kör alltid med en lugn och glad ramsa när vi lägger på dagen (dagsramsa) och på kvällen (nattramsa). Det är ju ett trevlig sätt att "skjutsa" barnet in i sömnen med. Kör ramsan lugnande och kärleksfullt så fort den ena dottern vaknar på natten tycker jag. Då hör hon direkt att du finns i närheten som skydd. Fortsätter hon att gråta så vänta ut det en liten stund (den stunden måste du nog själv känna hur lång den är) innan du drar bekräftelsen som ju ska vara det sista barnet tar med sig in i sömnen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"