Hej!
När kan man börja med pasta, ris, couscous, nudlar? Hittillls har jag bara gett potatis som basvara. När kan jag börja ge samma mat som vi äter, fast utan salt då? Usch, jag tycker det är jättesvårt! Hur ska en "mat-dag" se ut? Som det är nu käkar han så här:
07.30 ersättning
11.00- Mat, köttgryta tex. +ersättning
15.00 ersättning eller gröt+ersättning
18.00 el. 19.00 (beror på trötthet..) ersättning
Sen sover han för natten. Sista målet brukar han vara jättetrött och nästan somna vid flaskan.
En annan sak... Hur 17 ska jag få i honom vatten till maten???? Han skriker som en stucken gris så fort han får se flaskan. Om jag ändå lyckas peta in lite skrynklar han ihop hela ansiktet i en äcklad min. Har han lyckats lista ut att ersättningsflaskan kommer efter maten och han inte behöver dricka vattnet? Ännu är inte något mål utbytt.
mathjälp!!!
mathjälp!!!
Mamma till två fina killar
-
Lotta Sthlm
Jag började med allt det där från ca sex månader och det gick fint.
Vatten till maten dricker han nog sen när portionerna blir större och han blir törstig innan han har ätit färdigt, så jag skulle nog låta det vara så länge.
Vatten till maten dricker han nog sen när portionerna blir större och han blir törstig innan han har ätit färdigt, så jag skulle nog låta det vara så länge.
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
BILD