Hjälp, tredje natten med SHN-kuren blev katastrof!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
saralus

Hjälp, tredje natten med SHN-kuren blev katastrof!!

Inlägg av saralus »

Hej.. Körde kuren med 7,5 månaders tösen i vagnen och tog bort nappen. Första två nätterna gick strålande men inatt fick hon fnatt.. Skrek i etapper från 01.30 till 03.30.. La tillrätta henne och vagnade men det gick inte.. Hon skrek och var heligt förbannad, somnade för att vakna igen, igen och igen.. Efter att hon väl somnat vaknade hon igen två gånger innan det var morgon..

Känner mig lite ledsen, det gick ju så bra.. Är det vanligt att det blir såhär?
ska jag bara köra på eller vad?? Har jag gjort något fel, hon får väl knappast nappabstinens efter två dygn??

Tacksam för svar..
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du ska bara köra på. Och framför allt läsa på. SHN-kuren är en process. Det kan vara fem steg fram, två tillbaka. Ingenting konstigt i det.

Men du gjorde/gör ett mycket vanligt misstag - du börjar "fråga" barnet, i stället för att lugnt och sakligt och tveklöst fortsätta ta ledningen. Orosvargar, kallas det - dina, inte lilla älsklingens, som "bara" vill ha för henne nöjaktiga svar på sina frågor. Så ge henne dem :!: :!:

Så läs på - man kan inte läsa för mycket eller för många gånger :!: Lägg din överkoncentration på det som står i boken i stället för på barnet :idea: :lol:

Det är Attityden av Självklarhet som är A och O.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"