fick tyvärr inget svar på mitt kanske till synes triviala problem i förra inlägget, så jag försöker igen. jag vet att emil förmodligen är mitt i 8-månadersperioden, men det är ju så synd att han tar ut det på nätterna..
efter att ha sovit sina 11 timmar utan att vakna i förrgår så var gårnatten ett drama igen. svår läggning, han är glad och trött, lägger ner huvudet för att sova som vanligt, tills jag går ut ur rummet ramsandes. då lyfter han upp huvudet som för att säga "näää vart ska du gå". och så börjar han skrika som om han är livrädd. ramsan vägrar att ta. som tidigare sagt, han vill buffas till sömns, men det gör vi inte. så det kan ta 15 minuter i värsta fall, oftast somnar han då tillslut tvärs över sängen eller som en ostbåge. jag vänder honom på mage när han sover gott, men jag mår dåligt över att han ska gråta sig till sömns när det gått så bra i 3 månader!
så natten, igår vaknade han kanske 5 ggr. började redan en timme efter nattning! tog 10 minuter innan han somnade om, vi ramsade och la tillrätta 2 ggr. samma sak kl. 23, men då gjorde vi ingenting, tog 10 minuters gråt. sen vid 3 så lekte han i sängen i kanske en halvtimme. det gör ju inget eg. men då får han ju ännu mindre sömn.. samma sak kl 4:50.
sen vaknar han kl. 6 (lite tidigare än vanligt) och börjar leka.
vi tog upp honom en kvart tidigare för morgonmaten.
idag är han inte alls lika pigg och glad som vanligt, orkar inte öva att stå som han gjort hela veckan. blir sur över minsta motgång... suck, med andra ord jobbigt att vara mamma just nu.
gör vi något fel, borde vi kura igen eller vänta ut detta?
schemat är samma sedan 2 mån tillbaks, tiderna bra.
han äter massor och somnar in fint på dagtid.
tacksam för lite råd och pepp.
elin
det blir värre och värre..
-
elinkarlsson
det blir värre och värre..
Mamma till storebror Emil, född 1 augusti 2005. Kurades i december 2005, sov 12 timmar i sträck på nyårsafton. Lillebror Alton kom 9 december 2011. Bor med lilla familjen i Amsterdam och har verkligen stöd av detta forum!
-
Gäst
-
elinkarlsson
tack maria, jätteskönt att höra.
fick svar på andra inlägget av anna, lite pepp och skäll som vanligt.
det behövs höras - att det inte är något konstigt eller fel, utan bara jag som strular till det när jag inte använder verktygen rätt vid struliga nätter.
och verkligen skönt att höra att sånt händer, inte bara mig utan även andra!!
emil är ju jätteduktig, sover och äter och leker och skrattar massor.. jag borde ta det lite lugnt och inte stressa till det så fort det knastar lite på linjen.
läggningen ikväll gick jättebra, hoppas på en lugn natt!
tack
elin
fick svar på andra inlägget av anna, lite pepp och skäll som vanligt.
det behövs höras - att det inte är något konstigt eller fel, utan bara jag som strular till det när jag inte använder verktygen rätt vid struliga nätter.
och verkligen skönt att höra att sånt händer, inte bara mig utan även andra!!
emil är ju jätteduktig, sover och äter och leker och skrattar massor.. jag borde ta det lite lugnt och inte stressa till det så fort det knastar lite på linjen.
läggningen ikväll gick jättebra, hoppas på en lugn natt!
tack
elin
Mamma till storebror Emil, född 1 augusti 2005. Kurades i december 2005, sov 12 timmar i sträck på nyårsafton. Lillebror Alton kom 9 december 2011. Bor med lilla familjen i Amsterdam och har verkligen stöd av detta forum!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022