Ramsa eller vagna vid sovpass utomhus?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Novas mamma

Ramsa eller vagna vid sovpass utomhus?

Inlägg av Novas mamma »

Min dotter har hittills sovit sina två dagspass inomhus - först i vagn och numera i spjälsängen (sovpass 1 sker under promenad utomhus)
Nu har jag (äntligen :lol: ) bestämt mig för att våren är här och lillan ska sova även dessa två pass ( 1,5 tim samt 20 min) utomhus i vagnen.
När hon vaknar till under dessa pass ( i sängen) har jag ramsat men hur gör jag nu :?:
Om vi är iväg på något ärende och hon sover i vagnen brukar jag aldrig ramsa bland folk utan vagnar.
Jag vill gärna vagna även nu om hon vaknar för det fungerar utmärkt. Nu har jag vagnat vid uppvak (några drag) och sedan gått med en liten ramsa *2 bara som en upplysning.
Det som oroar mig är ifall det blir svårt att få henne att somna om till enbart ramsa om hon läggs i spjälsängen vid några tillfällen igen :?:
Bör jag alternera sovplatserna för att hon inte ska "glömma" :?: :roll:
Tacksam för råd.
Ska tillägga att långa sovpasset (1,5tim) inte går "som på räls" ännu men hon sover riktigt bra och brukar endast vakna efter 35-45 minuter - ibland ytterligare en gång.
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nej, nej, inte göra sig bekymmer där inga finns - det här sköter du perfekt :!:

Kom ihåg att det är tiderna som gäller, så att hon blir sin egen lilla klocka till slut. Då kan hon läggas var som helst utan både ramsa och vagning och kommer att njuta på kuppen :lol: Så håll tiderna - och Attityden. Du binder verkligen inte ris åt egen rygg. Tvärtom! Du använder sunda förnuftet :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"