ARG mamma som tycker hon gör rätt??????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Iritea

ARG mamma som tycker hon gör rätt??????

Inlägg av Iritea »

:evil: Nu är mamman sur :!: har verkligen inte fuskat med tider, skratt till godnatt, proppning av mat osv men sonen är argare än argast och skriker "kattskrik" av ilska när han ska sova. MORR! Attityden är inte fel eller så är det något jag inte fattar? När jag skulle lägga honom idag och rätade ut armarna och var på väg till uträtning av benen var han uppe i krypställning och när jag då skulle lägga tillrätta igen sakligt och så blev han argare än argast och solfjädern gav bara extra skjuts på ilskan. HRM så vad göra gick ut med ramsa och lätt honom reagera. I 7 minuter helilsk sen bestämd nu får det vara nog ramsa. Han tystnar men inte helt och är snabbt helilsk igen. Väntade ytterligare cirka 5 minuter och ramsade bestämt igen han lugnar av men drar snart igång med ilskna protester. Väntar nu 10 minuter under ilskna kattskrik och ramsar ytterligare en bestämd ramsa * 6 och nu lyssnar han igen men fortsätter skrika. SUCK! JAG FATTAR NOLL!!! Somnar till sist efter 24 minuters riktigt arga skrik.

Så snälla rara vad gör jag för fel han skall ju somna glad...eller :?: :?: :?:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Snyggt att du inte gick in igen, fastän det var det han var sur för, kanhända :!: Han gjorde vad han kunde för att skrika dig till sig! Men då hade du bara blivit slasktratt. Om du förstår vad jag menar :roll:

Små barn har dåliga dagar, dåligt humör, dåliga vibbar... ibland. I likhet med alla andra människor. Det ska man inte ta något extra för. Allt kan vi inte begripa och allt ska vi inte försöka avvärja. Man kan inte och ska inte förbjuda folk att reagera, även om man sannerligen inte alltid begriper vad det är de reagerar på!

Så du kan liksom inte kräva eller förvänta dig att han jämt ska somna glad - bästa chansen ger honom ju skrattet-till-go'nattet, och det får man aldrig försumma. Men skulle han ÄNDÅ behaga riva upp himmel och jord för gud-vet-vad, är det faktiskt inte förbjudet att stänga dörren. Därför att DU har fått nog.

Man får tänka så här: "Nu har han fått absolut allt han behöver. Mat, bad, mat igen, skratt, kul, kel, lek, kärlek så det sprutar, ny blöja, rena kläder, snygga tänder, skön säng... Vad mer kan han begära? Platt intet!"

Har han fått allt han behöver, är resten upp till honom. Vill han vara missnöjd i alla fall? Tyvärr, det är hans eget problem. Godnatt :!:

Eftersom han inte är dum, inser han snart att det är trevligare att vara trevlig. Glad. Nöjd. Njuta.

Men du kan inte göra det åt honom. Du kan bara ge honom förutsättningarna, och det är inte så "bara" :idea: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Iritea

Tack Tack Tack du rara rara!

Inlägg av Iritea »

:lol: :lol: :lol:

Tack underbara Anna!

Vilket fantastiskt svar - TACK :heart: och kan du tänka dig idag somnade sonen på en kvart. En bekräftelseramsa var det enda han fick sig till livs efter den gnölade han en smula men somnade i stort sett mycket bra :lol:

Det går inte i ord beskriva hur fantastiskt det är att du finns och ger så snabb och betryggande respons.

Hoppas du får en trevlig helg många kramar Iri-tea
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"