Nix pix, Prins stjärna är visst den klarvakna typen! Därmed INTE sagt att han inte har lika stort sömnbehov som sina jämnåriga krabater. Nu till det intressanta: mina svagheter som mamma och varför klockan 4 målet hängt kvar i hela 4 månader.
-Jag har tyckt synd om honom för att jag inte klarat av att amma helt. Klockan 4 när staden vilar har från början varit vår bästa amningsstund. Men efter han blivit 2 månader gammal har jag vetat att det bästa för honom vore att hoppa över just det målet. Men han har blivit så förtvivlad och jag med...
-När jag berättat om hur vi har det med rutiner och sova (så gott som hela natten) har jag blivit hånfullt bemött på BVC. Antingen några avundsjuka blickar (men aldrig ett bekräftande ord) och förnedrande kommentarer från en av mammorna. Själva BVC kvinnan, har inte en enda gång sagt att det jag gör är något bra (rutiner...) utan bara skakar lite lätt på huvudet. Klockan 4 målet är enligt henne endast hunger.
Jag skrev några inlägg igår, vände och vred på det hela. Anna menade att han alls inte är hungrig då men jag visste att han var det. Jag ruckade därför på hans sena eftermiddags sovstund. Efter några övertrötta protester sov han gott i trekvart (18-18.45). Det gjorde susen och han åt ett ordentligt kvällsmål.
När han sedan ropade på mig klockan 4, denna mytomspunna timma, var han INTE förtvivlad över en hungrig ensamhet utan ENDAST lugnt frågande "Du mamma ska vi inte ses nu som vi brukar?". Han fortsatte vänligt att insistera på att träffas flera gånger men det räckte med att jag ramsade en gång på varje fråga.
Om jag inte haft ett barn sedan tidigare som av sig själv började sova hela nätter vid två månaders ålder hade jag aldrig orkat mig genom det här problemet. Jag hade som så många andra dåraktiga föräldrar fortsatt lägga ansvaret på den lilla bebisens axlar. Jag hjälpte honom att hålla kvar en vana som han sedan länge vuxit ifrån men med hjälp av en senare sovstund blev kvällsaptiten bättre och med stöd från den här häftiga hemsidan där folk är överens om barns sömn/matbehov klarade jag det bra i vargtimmen. Det enda jag kan säga nu med ett segervisst leende nästa gång jag träffar mammagruppen är: we´re back on track! Prins stjärna som brukar rygga tillbaka av morgonljus fullkomligen strålade mot väggens solkatter i morse och slukade sedan sina 200 ml frukost.
Prins stjärna klockan 4 på morgonen. Så kn&
Prins stjärna klockan 4 på morgonen. Så kn&
Alla logiska slutsatser bygger p? god argumentation.
N?r n?gon v?grar denna enkla grund vid samtal s?g bara: vi tycker olika, och se v?ldigt n?jd ut...
N?r n?gon v?grar denna enkla grund vid samtal s?g bara: vi tycker olika, och se v?ldigt n?jd ut...
Å kära jag. Så fint att jag knäckte min egen nöt. Grattis till mig och Prins Stjärna . And hey, it wasn´t a matter of attitude. Vad skönt... Lyssna på andra, bra så länge man lyssnar på sin egen märgkänsla (nä här är det icke magen som talar).
Alla logiska slutsatser bygger p? god argumentation.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022