Tappar greppet...borde jag byta ramsa vid omkurning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ilona

Tappar greppet...borde jag byta ramsa vid omkurning?

Inlägg av ilona »

Hej alla!!!
Kurade min 11 månader gamla pojke för ungefär två mån. sen.Himlen öppnade sig o allt var frid o fröjd.Tills...vi åkte till stugan där vi sov alla fyra i samma rum.Det blev strul!!Han började vakna under vargtimmen och för att unvika att hela familjen skulle vaka började jag fuska med ramsan och bekräftelsen och tog t.o.m upp honom i famnen(vilket jag under kuren svurit att jag aldrig skulle göra).
När vi kom hem igen började han krångla även med sovdags och ramsan tycktes ha tappat sin effekt.Vargarna började kika in genom fönstret och nu är stackars lillen förvirrad och rädd för att somna!Suck!!!Han sover dock ännu underbart hela natten efter att jag med diverse knep fått honom att somna.Men jag fruktar den natten då han inte längre sover utan att vakna och verktygen borde vara väloljade och slipade tillhands.Förtillfället har jag inga verktyg,känns det som!
Därför måste jag kura om och få ordning på sovdags!!!Men jag skulle gärna höra era erfarenheter!!!!!!!Det känns som att inlärningen och övertygandet kommer att kräva mycket mera tid och tålamod den andra gången!!Stämmer det????Borde jag byta ramsa.Den nuvarande känns urvattnad och saknar effekt.Kanske skulle en ny ramsa ge en signal om nystart och rensa bordet eller blir han bara virrig av det?Borde jag skippa ramsan några dagar för att låta den vila?
Otroligt hur lätt och snabbt det går att rasera det man jobbat för.Tack på förhand för ev. svar!!!!!!!!!!!Och GLAD PÅSK!!!
Tv? pojkar f?dda 230802 och 160505
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj!

Ingen fara på taket :lol:

Min lillprins nattsömn havererade efter en mjölkstockning följt av kanonförkylning hos honom :roll: :?

Jag hinner inte leta nu men-
Sök på mitt "namn" så finner du en tråd som heter "hjälp ikväll", där jag fick eminent stöd av NancyD :heart: =D> :heart: Efter den "påminnelsekuren" är vi nu i sömnens förlovade land igen :!: =D> \:D/ =D>

Det kommer att gå jätte bra :!: :!: :!:

StyrkeKram
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"