Nattningen ska ta 2 minuter??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nattis

Nattningen ska ta 2 minuter??

Inlägg av Nattis »

Celine snart 5 månader, Genomför nu natt 16.
Jag bara undrar 2 saker.

1. Jag har läst att nattningen ska ta 2 minuter. Menar man då själva nattningen=skrattet + hej då lampan + lägga tillrätta + gå ut med ramsan. eller menar man att barnet ska lära sig att somna på 2 minuter. Det kanske är en dum fråga men jag undrar faktiskt :oops:

2. Våra läggningar tar ca 2 minuter (enligt ovan) och vi dröjer oss inte kvar i rummet utan går ut med ramsan. Sedan tar det oftast 4 - 7 minuter innan det blir tyst därinne. Innan det kan hon jollra en del eller grymta lite, gråta bara lite. Vi ger sedan bekräftelsen, men bara om hon varit ledsen - alltså inte om hon bara jollrat ett par minuter. Rätt eller fel?

Hoppas att någon vet/nattis
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Låter strålande tycker jag. Som ni gör alltså.
Det finns barn (och vuxna) som somnar så fort de lägger huvudet på kudden, men så finns det andra som behöver några fler minuter för att filosofera lite över dagen som gått, innan de somnar.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, LO :lol: för att du bryr dig och hänger med :!: :lol:

:D Kära Nattis - det är själva läggningen som ska vara enkel och okomplicerad och ta högst två minuter. Dessförinnan kan man gosa och mysa och ägna sig åt skrattet-till-go'nattet i timmar, om man vill :wink: men inte i rummet där barnet ska sova :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"