Det är så att jag inte riktigt spikat nåt för min lilla tjej än. Jag har försökt med standardmodellen hittils, men har ibland låtit henne hålla på för mycket hur hon nu än ville kanske. Hon sover på natten, men jag har där också varit rädd att hon verkligen vaknar för att hon är hungrig. Först inatt vågade jag vagna och vagna henne till sömns igen o igen utan mat, och då sov hon 10-4.
Så åt hon bara i tio min o ville knappt truga på mer! Paff jag blev!
Så här har jag mina rädslor och osäkerheter:
Påfyllningen, krävs den fortfarande? När, hur mycket? Vad om hon inte har ätit så mycket..?
Till exempl idag, vaknade 4, åt, ville inte ha påfyllning sen o somnade 5.30. Vaknar 7 vill ha mer och sover mer (somnade med henne faktiskt!). Vaknar 8.30, nu är hon jätte hungrig äter mycket, truger. Somnar 10, jätte trött, utan påfyllning. Vaknar igen ledsen, vill inte somna om , påfyllning, nu vet jag inte vad jag ska med henne .....nu är jag i en ond cirkel kanske. Måste jag tvinga henne att vara vaken längre kanske, och truga på mer på slutet också, hur mycket ska man rapa egentligen, ska det alltid komma ett rap?
Att buffa har inte funkat för mig ännu, så det är jämt vagnen som gäller. Funkar bra. Men vad om hon vaknar igen o igen o igen o igen...? Kan jag verkligen prova spika något shema nu? Jag skulle vilja börja dagen kl 5. Men hon vaknar alltid alltid 4 nuförtiden. Nu ska jag ju komma upp i 8 timmars sömn med henne nu då också. Hjälp, jag tror inte jag klarar spika nåt eller ha ett verkligt regelbundet shema.
Förresten så brukade hon de sista 2 veckorna eller så inte vilja somna på kvällen, så det blev sömn 12 tills 4, helt oavbruten då. Men jag tröttnade alltså på det och fick henne sova 10-4, men då sov hon igen 4 timmar oavbrutet, vaknade 2, och jag fick vagna vagna...De här natttimmarna som de små ska kunna sova, ska eller kan de alltså vara oavbrutna, eller hur är det