Vet inte hur jag ska få honom att lyssna på ramsan på dagarna. Har försökt att inte vagna honom men det gör att han hela tiden reser sig upp vilket är lite riskabelt nu när han är 10 månader. Ska jag göra solfjädern på dagen också? När jag vagnar honom slocknar han på några minuter. Nu har han börjat krångla igen till insomnandet på kvällarna. Är ibland orolig att vagningen på dagen gör att kvällarna störs. Han vill vagnas då också (sover i spjälsäng) Snälla - råd!
Petra
dagarna funkar inte utan vagning
dagarna funkar inte utan vagning
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
-
Gäst
Ladda, ladda, ladda... och sluta vagna! Vad är det värsta som kan hända? Några skrik, någon gång, sen är dramat över! Våga ta ett något steg bakåt och ha förtroende för att barnet somnar själv. Börja redan imorgon. 
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Har idag på morgonen försökt att inte vagna. Elis grät i vagnen och ålade sig som en orm. Försökte med solfjädern men det var svårare i vagnen än i sängen. Det blev istället att jag smekte honom. Sen ramsades det. På slutet blev det dock några ryckningar i vagnen. Usch, ibland känner jag mig så hemsk. Får se nu hur eftermiddagen går.
Petra
Petra
Petra! Varför känner du dig hemsk, det är ju inte du som skriker? Elis väljer själv att skrika och du meddelar förhoppningsvis tydligt vad du anser att han bör göra (dvs sova), men han väljer ju själv......Backa, det är sällan fel. Kör ramsan ännu hårdare och SPARSAMT! Blir det extra bråkigt någon gång så glöm inte at bekräftelseramsa bara. Ramsa från annat rum eller i dörrspringan om han ligger ute, GÅ INTE DIT! Det här löser sig med förtroende för barnet tror jag. Heja heja! 
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
2:a dagen och ramsan sitter inte än på dagen. Måste tyvärr hålla mig i närheten av vagnen då Elis lärt sig att ta sig upp i den. Flera gånger idag fick jag trycka tillbaks honom i vagnen. Min mamma tittade över på eftermiddagen så jag fick åskådare under den luren. Blev jättenervös att hon skulle tycka jag var hemsk. Men hon var istället odelat positiv. "Bra att du visar honom att du bestämmer och inte han". Jag har slutat vagna helt, men på slutet brukar jag göra några ryckningar (3-4st). Vet inte om de gör att han till slut somnar eller om han då redan gett upp. Försöker kämpa vidare.
-
Gäst