Har en liten tjej född 22 september och vi kurade bort nattmålet (mha av vagning) när hon var 3 1/2 månad och sen dess har hon sovit bra. Hon har haft några veckor med en fnurra på sömntråden dock med ganska många uppvak men nu har den fnurran börjat fixa till sig.
Har gett smakportioner från 4 1/2 månad och nu äter hon nästan 1 hel liten burk till lunch + lite fruktpuré och lite gröt vid 18-tiden. Men det känns som att det går rätt trögt med matintaget... I övrigt ammar jag.
Hennes schema ser ut så här:
7.30-10 Ammar + sitter med vid frukost, en stunds ensamlek (ca 15 min), lite bus o skoj vid klädbyte, tittar på när storebrors morgonsysslor avklaras
10-10.45 Sova
10.45-13 Äta "riktig" mat + ammar lite. Hänger med o tittar på vid städning o matlagning
13-15 Sova ute i vagnen
15-17.15 Ammar + en stunds ensamlek. Tittar på vid matlagning.
17.15-18 Sova i spjälsängen
18-20 Gröt kl 18 och ammar sen vid 19.15
Natt 20-07.30
Det här har funkat rätt bra fram tills nu.... Dels skulle hon nog gärna somna 9.30 och den långa luren efter lunch har hon börjat vakna efter 45 min vilket hon inte gjort tidigare. Så just nu grubblas det på nytt schema. Hon verkar inte redo för bara 2 lurar än så det blir nog till att korta av ngn lur istället. Tar gärna emot tips ang schema!
En glad tjej på förmiddag/dag men mer missnöjd på kvällarna. Väldigt mammig vilket vi jobbar på men det är riktigt jobbigt ibland för hon kan bli verkligen arg i någon annans famn eller på filten. Så fort JAG tar upp lugnar hon sig.
Hon kan rulla från rygg till mage men annars ligger hon mest still på rygg! Sitter med stöd. Väldigt stark i benen och står upp länge om man håller i händerna. Vill alltid ha ngt i händerna att undersöka med munnen
Hoppas det finns några andra septembermammor/pappor som vill dela med sig av scheman/mat/sömn/utveckling mm!
/Myra