Bekräfta eller ej???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jonatans_mamma

Bekräfta eller ej???

Inlägg av Jonatans_mamma »

Hej!

Det är nu 5 veckor sedan jag kurade min lille Jonatan. När vi nattat honom gnölar han och gnäller lite nästan varje kväll. Han är tyst när vi gar ut med ramsan+bekräftelsen ihopdragen men börjar efter en liten stund. Han är inte riktigt ledsen, tycker väl bara att han har rätt att protestera lite innan han ska sova gott :D
Kanske ocksa ska säga att vi busar hela vägen fran soffan till sängen och vi skrattar allihopa, Jonatan, pappa, mamma och hunden! Men när vi kommer in i sovrummet skrattar bara pappa, mamma och hunden.... Jonatan blir tvär-allvarlig, drar inte ens pa munnen. Jag tror inte ens det hade hjälpt med en hel cirkus...

Vi har latit honom vara för han somnar oftast inom 10-15 minuter, alltsa inte bekräftat igen efter det han blir helt tyst.

Samma sak pa dagslurarna. Här kan han fortfarande bli ledsen pa fm-luren som han sover i vagnen inne (allt för att säng-relationen ska förbli bra :shock: ) men oftast är det inte speciellt farligt. Daglurarna är nu oändligt mycket bättre än de var i början av kuren, tror att min attityd förbättrades när vi bytade sängen mot vagnen inne :!:

Nu till min osäkerhet :arrow: Ska jag bekräfta eller ej? Har känslan av att det skulle störa mycket mer än det skulle göra nytta nu efter 5 veckor.... :?

:D Just nu har jag daligt med tid, men sa fort jag kan ska jag skriva om hur helt otroligt härligt vi har det med var lille prins nu efter kuren :!: :!: :!:

Kram Malin :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"