Vi följs åt du och jag

Ja, och med tanke på hur otroligt lika frågor, scheman och busiga barn vi har så kan ju Anna ramsa oss över en kam

Himla praktiskt
Pia-Lotta, vi har helt identiskt schema som ni (förutom att han äter kl 10)! Däremot äter han inte så länge på kvällen som dotter din, det går lika snabbt som resten av dagen.
Vad skönt att hennes kräkningar är över!
Nej, det blir aldrig mer än en omgång mat från ett bröst per måltid nu. Fortsätter truga lite nätt för säkerhets skull, men det är mkt sällan han tackar ja en andra gång. Kommer väl sen då, kanske när han vant sig vid långa sköna nätter som Anna säger.
Vi börjar med 8-timmarsnatt trots att han snart är gammal nog för 10. Har klarat andra natten med 8-timmarsnatt! Gick bättre igår på "premiären", då fick jag göra första vagningen vid 4, i natt blev det redan runt 3 och höll på från och till fram till 6. Men det här går bra! Och snart skippar jag väl snart att ge honom kl 22 också så är vi uppe i 10 timmar vi med
Utelurar skulle vi gärna ha. Nu börjar väl vädret bli lite bättre också. Tyvärr har vi ingen balkong på ovanvåningen, så vi får ha en sova-ute-och-ta-med-i-bilen-vagn (bor på landet = måste köra bil varthän vi ska = måste ha vagn med i bilen) som får ha den andra larmplattan. Lite jox blir det men snart får jag nog in den rutinen också (ska bara tillverka kattbur först

)
En fråga till dig (och alla andra som ev orkar läsa

): var det inte så att du följer stora barnet till dagis vissa dagar...? Otto ska snart börja 3dgr x 3 timmar på dagis här i byn, promenad på fem minuter (10 kanske om man hittar nåt spännande på vägen 8) ) och jag klurar på hur det ska gå till mitt i lillebrors första dagslur. Hur gör du? Vad säger du Anna om förflyttning mitt i luren? Kan man lägga lillebror ute i vagnen och låta honom sova där en halvtimme och sedan rulla iväg över skumpiga grusvägar bort till dagis och hem igen till stillastående? Tips på hur man "lär" honom detta på snabbaste/bästa sätt? Man "bara GÖR" eller?
Flaskan ja, provar med MAMs Ultivent och även jag övar med nattslurken. Provar flaskan först och när det absolut inte går får han bröstet. Känner som du att man helst inte vill lägga honom helt utan nattslurk, å andra sidan har du ju rätt Anna; han blir kanske förvirrad av både flaska och bröst och barnen i Indien osv... Gick lite bättre igår när han fick sitta upprätt. Har man lärt sig sitta sådär fint och stadigt vill man ju inte halvligga ner som en liten bebis bara för att man ska äta liksom! Bah!
Vi hörs
/Renée