Ändra på sov vanor

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Irisen
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 08:44

Ändra på sov vanor

Inlägg av Irisen »

:D Hej på er alla! Nu har jag en fråga här igen! Min dotter ska vara på dagis mellan 9-12, och förut så har hon sovit 10-12 varje dag. Nu skulle jag tycka det passar bättre att hon sover mellan tolv till två, så hon kan vara med och äta och gå till parken med dagiset. Hur göra? Jag har redan börjat så smått, fast resultatet är sådär. Hon ska sova i vagn ute, och hon har somnat tolv fast vaknat redan ett, jag tycker det är för lite tid att sova på. Hade det varit lättare att låta henne sova i sin säng, då hade jag ju kunnat buffa henne lite!? I vagnen har det också börjat bli trångt, kanske inte så skönt att sova där. Borde också skriva att hon är 15 månader ung. Skulle uppskatta lite goda råd! Tack på förhand! Sara
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack, är det alldeles, alldeles nödvändigt att hon börjar på dagis redan nu :?: :!: Finns ingen chans att ni kan prioritera om :?:

Vill du flytta middagssömnen är det annars bara att göra det. Inte "testa" utan bestämma och genomföra.

Och ge det en vecka innan du utvärderar, eller ännu värre, ändrar igen.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Irisen
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 08:44

Inlägg av Irisen »

Tack för svar! Jo, läget här hos oss är att hon behöver vara på dagis redan
Jag sitter lite fastklämd förstår du, jag har ingen man som kan jobba eller vara hemma. Just nu har jag socialbidrag för att få det att gå ihop, deras krav för att jag ska vara berättigad är att jag är arbetssökande. Att jag varje dag ska vara på arbetsförmedlingen eller AUC som det kallas i tre timmar, annars nada pengar! . Samtidigt ska jag betala för att andra tar hand om mitt barn, konstigt!! Så jag vill verkligen hitta ett jobb så jag slipper sitta i deras "våld", och stå för försörjningen själv. Jag är ingen författare så jag kan inte jobba som du :P . En kvinna måste göra vad en kvinna måste göra. I mitt fall är det att börja jobba, förhoppningsvis snart, så jag själv bestämmer över mina pengar. Lyckligtvis så är det ett lungt dagis med relativt få barn och bra tjejer som tar hand om dem, det känns som ett bra ställe att lämna plutten ett par timmar.
ja så över till det andra, tack! Det var just det jag inte gjort förut , nämligen ge det tid att sätta sej. Tålamod , och det sitter bättre och bättre för varje dag. Kram Sara
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Förstår dig :cry: och tycker du är strong. Tre timmar är ju trots allt inte hela världen, om bara folk (personalen) uppför sig.... :roll: :shock: :oops:

Önskar dig lycka till :lol:

Och tålamod, framförhållning, förutseende och lugn - det är hela saken :idea:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "