Schema-pepp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sessan

Schema-pepp

Inlägg av Sessan »

Lillan är väldigt förkyld. Hon hostar och nyser samt slemmar väldigt i lilla halsen. Sover dåligt ( trodde korkade mamma berodde på förkylningen :oops: ) insåg sedan att hon sov dåligt pga att mormor var och hälsade på i samma veva ( med massa bärande som följd ( inte kan lillan ligga och leka själv inte... !!!))

När mormor åkte hem så kom lugnet tillbaka i familjen och lillan började sova som förr..... så till alla er som funderar på att börja med schema kan jag bara säga : Gör det !! :D

Många bekanta lyfter och bär, vyssar och tröstar - de klagar över hur svårt livet är när barnen blir sjuka men min uppfattning är att har barnen bara rutiner som är välkända att hålla sig till när kroppen beter sig konstigt så blir det en väldigt trygghet i sig.

Detta inlägg hoppas jag kan peppa fler till att ge sina barn rutiner.

Schema älskaren Sessan, mamma till Saga 11 veckor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

För mig var det inte släktens närvaro eller folks bärande.
Vera sov hur bra som helst, men ändå var jag ständigt orolig för att hon inte fick tillräckligt med sömn. Jag vet inte varför - det verkar inte vara så många som funderar i de barnorna.

När jag hittade Anna W (inte första gången, men efter ett tag) så gjorde vi ett schema. Jag blev helt plötsligt hur lugn som helst. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"