Detta är kanske en konstig fråga från en blivande trebarnsmor som borde ha allt på rutin. Det är bara det att mina två första har enligt tidens anda alltid lagts på rygg (med varierande resultat vad gäller sömnen) så detta att lägga sin lilla på mage är helt nytt för mig. Vi har inte fått vårat pyre än men inom de närmaste veckorna så kommer h*n. Jag har blivit helt övertygad om att magläge är det naturligaste och kommer att låta detta minsta barn få chansen att sova så skönt som möjligt. Även om jag räknar med en bestört attityd från omgivningen
Jag har bara börjat grubbla över hur man gör rent praktiskt? När man lägger en nyfödd unge på rygg så har man ju handen som stöd under nacken, men det går ju inte att göra på samma sätt när den ska ligga på mage. Lägger jag pyret på sida först och sen "välter" över på mage? Och hur är det med huvudet, ska jag variera åt vilken sida jag lägger det?
Detta är kanske jätteskumma frågor som ger sig naturligt när jag väl har min efterlängtade unge i famnen men just nu kan jag inte låta bli att fundera på det.