Vi har nu avverkat 6 nätter och jag har tillit i metoden då Emelia gjort framsteg. Läggningarna inför natten och ramsandet på nätterna tycker jag fungerar väldigt bra, mestadels. Däremot vill Emelia gärna göra morgon 1-1,5tim innan det är dags och säger då först till lite lätt vartefterhand hon blir mer och mer förbannad sedan hysterisk. Jag ramsar och ramsar men det vill inte ta vart på jag tar till buffandet. Hon blir lugn efter några tag men så fort man slutar blir hon direkt hysterisk. Detta har lett till att jag i slutändan buffar alldeles för länge för jag vill få henne lugn vilket ibland reulterar i att hon somnar av buffandet.
Likadant är det när det är dags för dagslurar. Hon kan ligga och prata lugnt för sig själv i 10 minuter men arbetar sedan upp sig och blir hysterisk. Jag ramsar och ramsar och hon blir oftast inte ens lugnare av det. Och efter ett tag är jag där och buffar och buffar. Hon blir inte lugn av att "tillrättalägga" henne, hon ligger på sidan.
Vill gärna slippa buffandet på mornarna och under dagarna. grejjen är den att hon blir så slemmig i halsen av att skrika så mycket (lite förkylld) och får då svårt att andas vilket såklart gör att hon skriker ännu mera.
Jag försöker ramsa på olia sätt och tonlägen men jag märker ingen skillnad. Hade tyckt det varit lungt om det blev mindre och mindre skrik efter varje lur så man visst det gick framåt. Men nu kan det ta 10min och nästa gång 45min osv.
Någon som har något tips att ge? Eller är det bara att fortsätta på samma sätt och att det ger med sig med tiden? Jag slutade med napp i samma veva och är så sugen på att återinföra den, speciellt under dagslurarna då hon ligger och suger på sina fingrar. Förstår juh att det lätt kan göra henne förvirrad. men är det någon som låtit sitt barn ha napp under dagslurarna men utan på natten?
Fast i buffning och tvivlar på ramsan
Ingen som kan komma med några hjälpande rader? Känner mig just nu som världens sämsta mamma. Somnade nyss av mitt buffande då jag inte stod ut längre att låta henne gråta så luften nästan går ur henne. Mitt ramsande biter verkligen inte!
Känns som om jag använder mig av 5mm så mycket hon får skrika och gråta. jag vet juh att metoden funkar men vad gör JAG för fel?
Känns som om jag använder mig av 5mm så mycket hon får skrika och gråta. jag vet juh att metoden funkar men vad gör JAG för fel?
-
Gäst
kvällsramsan fungerer juh så jag vet juh att det borde fungera på dagen också! Men det vill inte till sig. Hur är det om man skulle byta ramsa på dagen och börja med nya tag?
Så jag sak helt enkelt stå ut med hennes hjärtskärande skrik till jag blivit hajj på ramsandet? En sak som jag tror blockerar mig lite är tanken över vad grannarna ska tycka. Jag tror mig själv se bortom det men det påverkar nog mitt agerande ändå.
Ska ta och läsa igenom den andra tråden. Tog och beställde boken nu också. Borde jag gjort för länge sedan.
Så jag sak helt enkelt stå ut med hennes hjärtskärande skrik till jag blivit hajj på ramsandet? En sak som jag tror blockerar mig lite är tanken över vad grannarna ska tycka. Jag tror mig själv se bortom det men det påverkar nog mitt agerande ändå.
Ska ta och läsa igenom den andra tråden. Tog och beställde boken nu också. Borde jag gjort för länge sedan.
-
Gäst