Hjälp - ska jag ramsa nu?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nattis

Hjälp - ska jag ramsa nu?

Inlägg av Nattis »

Nu är vi inne på 8:e natten. Hon har somnat på mindre än 12 minuter sen natt 3. Nu har hon legat i 20 minuter - inte gråtigt bara gnytt/pratat osv. Det har faktiskt inte hänt mig än.

:?: Ska man påminna fastän de inte är ledsna utan att de bara ligger och verkar göra allt annat än att sova/hålla på att somna? Hur lång tid kan den komma efter läggning?

Vår sista lur på em är den som har strulat mest och inte särskilt mycket den heller tills idag: Jag var faktiskt tvungen att buffa 1 gång - det hjälpte dock men sovandet blev det inte så mycket med. Jag har inte buffat sedan natt 2

Är rädd att det kan vara bakslag och livrädd att släppa in vargar.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där, bra jobbat :lol: Pris och beröm :lol: Och jobbet fortsätter, stadigt framåt med målet för ögonen, eller hur :?: :lol:

Så ut med fullkomligt onödiga skadegörare till orosvargar :!: På en gång :!: :!:

Nej, hon ska inte ramsas när hon ligger lugn och glad EFTER det du lagt henne och ramsat på utgång. Hon ska vara i fred och njuta sitt eget trevliga sällskap. Gå du till ditt, om du nu inte genast måste ta hand om de andra sjutton bebisarna, förstås :!:

Hon börjar få lite krafter nu och tror att hon är piggare än hon är. Ingen fara. Det viktiga är inte att hon sover varje minut hon "ska". Det viktiga är att hon har förutsättningarna.

Och en av dem - en ganska nödvändig sådan! - är att hon får vara i fred.

Det gäller oss alla, när vi ska sova :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ElinN

Inlägg av ElinN »

Jag tycker inte du behöver ge nån påminelseramsa efter 20 minuter. Vår tjej (9 månader) har alltid tagit god tid på sig att varva ned och somna. Hon leker och grejar med sitt för sig själv, men så länge hon inte är ledsen låter vi henne bara vara. Hon lägger sig ned och sover när hon är trött!

Ge en påminnelse först om hon börjar protestera eller bli ledsen!

LYCKA TILL
ElinN

Inlägg av ElinN »

Anna hann visst före! :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"