Fråga.....???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ellab1

Fråga.....???

Inlägg av ellab1 »

Hej!

Jag har en fråg angående vårt schema....

Vi är nu inne på 3:e dagen..Inatt (3.e) sov Oliver nästan hela natten...vaknade till 2 ggr men somnade av ramsan joel hojtade utanför dörren..:-) JIPPIIIIIE!

MEN vi såg nu att vi planerat hans schema med 15 min för lite sömn...har alltså "bara" 2.15 timmes sömn på dagen istället för 2 ½ timme.....oliver är 8 månader.....GÖR DETTA NGT??? ska vi planera in en liten senare lur oxå??? vårt schema ser ut såhär...

natt 19.30 - 07.30
frukost 07.30
sova 09.15-10.00
lunch 11.00
sova 12.30-14.00
mellis 14.30
middag/kvällmat 18.00
lek/bad etc 18.30-19.30

Han har vart helt slut ca kl 16.15 så då har vi båda dessa dagar tagit en 5 min sovpaus....HUR TYCKER NI VI BÖR GÖRA??? sätta in en 15 min sovning där istället??? eftersom det fattas....??

-------------------------------------------------

En fråga till: gäller 15 min som man har till för maten oxå..alltså kan man ge mat 15 min i förväg om det krisar och 15 min efter??? eller hur är det med det???

--------
ännu en fråga föresten.......har ni tips på mellanmål???? när kan de börja med mjölkprodukter????
------

Inatt ska jag ta över och jag är jättenervös....olivers pappa är mer lugn men jag tror absolut det fubkar!!!:-)

Kram till er alla och vilken SUPERMETOD!!!
OLIVER MITT ?LSKADE HJ?RTA!!!!! F?DD 20050724
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ajaj, inte vara nervös här inte, vara säker på handen och med fullodlad Attityd av Självklarhet :wink: :!: Kavla upp ärmarna och peppa dig med lite läsning - man kan aldrig läsa på för mycket. Och skjut vargen i god tid :wink:

En anings vinglig är du nämligen redan och det måste motas i grind.

:arrow: Under pågående kur - och ni har bara precis börjat - leker man inte ens med tanken på att ändra det schema man så genomtänkt och noga gjort upp. Man följer det slaviskt. Man laborerar inte ens med marginalkvartar under de första fyra dygnen.

:arrow: Om och när lilla barnet faktiskt stupar, utanför programmet, bjuder man på en femminuters - exakt. Den däremot ska varken planeras eller schemaläggas. Den är helt att se som barnets räddning för stunden och behovet ska uppmärksammas och luren passas noga :!:

Den försvunna kvarten ska du alltså inte bekymra dig för nu. Den spelar fasligt liten roll i det stora hela. Följ schemat, ha det klistrat på näsan :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"